آفتاب

توسعه گردشگری دریای خزر

توسعه گردشگری دریای خزر

با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه صنایع دریایی کشور و مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع، ...

دنیای اقتصاد– رشت- مجتبی عابدینی:با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه صنایع دریایی کشور و مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع، گامی دیگر به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه گردشگری دریایی در خزر برداشته شد.

 

امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ساخت انواع شناور، تجهیزات، تاسیسات و سازه‌های ساحلی و بندری با بهره‌گیری از توان داخلی وزارت دفاع و حمایت تولید ملی و همچنین پیگیری هدف مهم رونق و توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر منعقد شد. وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه 5 ساله ، متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که تمایل به خرید تجهیزات بندری و شناورهای تفریحی و پهلوگیری آنها در مارینای مجتمع بندر کاسپین دارند از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی شناسایی می‌شوند و سپس براساس نیازمندی‌ها نسبت به سفارش ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات بندری و اسکله و شناورهای تفریحی و گردشگری مورد نیاز برای اسکله مارینا و سایر تجهیزات و شناورهای دریایی از مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی اقدام می‌شود. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در مرحله بعدی مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی نسبت به طراحی و برآورد قیمت و زمان ساخت و تعیین الزامات مورد نیاز اقدام می‌کند و برآورد قیمت را به صندوق توسعه دریایی برای اختصاص تسهیلات کم‌بهره و هماهنگی برای سیر مراحل قانونی و اداری اخذ تسهیلات از این صندوق و ارائه ضمانت‌نامه‌های لازم و پرداخت اقساط معرفی می‌کند.

به گفته افقی، از سوی دیگر شرکت صنایع دریایی شهید تمجیدی به‌عنوان مجری تفاهم‌نامه علاوه بر ساخت سفارش‌های ارائه شده نسبت به ارائه مشاوره به منظور نیازمندی‌های اعلامی سازمان اقدام می‌کند. وی افزود: صندوق توسعه صنایع دریایی کشور آمادگی دارد تا با اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات مربوطه به طرح‌های موضوع تفاهم‌نامه حاضر براساس ضوابط جاری صندوق و بانک عامل تا سقف 80 درصد قیمت شناور تولید داخلی این مجموعه را مشمول تسهیلات کم‌بهره کند و این تسهیلات را بر اساس پیشرفت مراحل ساخت اختصاص دهد.

کد N1747179

وبگردی