آفتاب
خبر بنگاهی

آماده صادرات 40 هزارتن کود اوره به کشور سورینام هستیم

آماده صادرات 40 هزارتن کود اوره به کشور سورینام هستیم

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیدار با وزیر کشاورزی سورینام، با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامين کالای اساسی ...

گروه بنگاه‌ها:مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیدار با وزیر کشاورزی سورینام، با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامين کالای اساسی و مصرفی مردم، بر کاهش هزینه‌های تمام شده و افزایش كيفيت در بخش خريد و واردات از طريق توسعه و تنوع مبادی ورودی کالا است، بر توسعه همكاري و روابط تجاری ايران و سورینام تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ وزیر کشاورزی سورینام که به منظور شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، به کشورمان سفر کرد، در معیت سفیر این کشور، با حضور در شرکت بازرگانی دولتی ایران، با یزدان سیف دیدار و درخصوص همکاری دوجانبه بحث و گفت‌وگو کرد. برپایه این گزارش در این دیدار، مهندس سیف، ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به وزیر کشاورزی سورینام گفت: هدف ما گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورها است و در این زمینه به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری برای تامین اقلام مورد نیاز برای هر دو طرف هستیم تا مبادلات اقتصادی حداکثری فراهم شود. وی افزود: ایران مایل به واردات برنج از سورینام است، اما کیفیت برنج‌ها از لحاظ بهداشتی و وجود فلزات سنگین و مزیت قیمتی برای ما اهمیت بالایی دارد که باید وزیر کشاورزی سورینام مشخصات کیفی و قیمتی برنج‌های تولیدی را به ما اعلام کند تا بررسی لازم صورت گیرد. وي اظهار كرد: در صورت عقد تفاهمنامه تبادلات تجاري در بلندمدت، كشت محصول برنج در سورینام می‌تواند بر حسب نياز كشور خريدار انجام شود که این کار کشاورزی شما را تحت تاثير قرار خواهد داد و موجب رونق تولیدات کشاورزی در سورینام خواهد شد. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بيان اينكه ايران مي‌تواند در اين تبادل اقتصادي، تامين‌كننده كود اوره مورد نیاز سورينام باشد، از وزیر کشاورزی و سفیر سورینام خواست تا مشخصات كود اوره مورد نياز کشور خود را براي خريد و واردات از ايران اعلام كنند. سيف اعلام كرد: الان بهترين زمان خريد کود اوره است و ما در صورت اعلام مشخصات کیفی، از همین الان آمادگي داریم تا ميزان 40 هزارتن كود اوره مورد نياز سورينام و كشورهاي همسايه آن را تامين کنیم.

کد N1747088

وبگردی