آفتاب

نهراسیدن از هزینه برای دفاع از «حق تحصیل» از ویژگی‌های دوران ریاست «خاکی صدیق» است

نهراسیدن از هزینه برای دفاع از «حق تحصیل» از ویژگی‌های دوران ریاست «خاکی صدیق» است

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر در حمایت از وزارت علی خاکی صدیق رییس اسبق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی که پیش‌تر نام او به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل وزارت مطرح شده بود بیانیه‌ای منتشر کردند

به گزارش ایلنا در پی انتشار لیست وزرای پیشنهادی رییس جمهور و غیبت نام وزیر علوم در میان اسامی، گمانه زنی‌ها درباره وزیر پیشنهادی برای این وزارت خانه اوج گرفته است. 

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر در حمایت از وزارت علی خاکی صدیق رییس اسبق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی که پیش‌تر نام او به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل وزارت مطرح شده بود بیانیه‌ای منتشر کردند که متن بیانیه به شرح زیر است؛ 

بسم الله الرحمن الرحیم 

بعد از انتشار گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ لیست وزرای دولت دوازدهم وجود نام دکتر خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت دوم دکتر روحانی، مایه مسرت بود. برای افرادی که مدیریت ایشان را در ادوار و سال‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر دیده بودند. 

شاید بارز‌ترین خصوصیت دکتر خاکی صدیق را بتوان مرتبهٔ علمی ایشان توصیف کرد. دستیابی به درجه استاد تمامی در سنین پایین و کسب عنوان جوان‌ترین استاد تمام کشور، انتشار و تألیف کتب و مقالات متعدد و غیره، باشد. اما در کنار این مورد مهم، 

روحیه و شأن علمی بالا، مشورت پذیری، تاکید بر حاکمیت قانون، نگاه انسانی و پدرانه به مجموعهٔ دانشجویان، پرهیز از ماجراجویی و نهراسیدن از هزینه دادن برای دفاع از «حق تحصیل» و «امنیت» دانشجویان حتی در سخت‌ترین شرایط از ویژگی‌هایی بود که دوران وی را برای دانشجویانی که زمانی از عمر خود را در طی ریاست ایشان سپری کردند خاطره انگیز می‌کند. نگاه علمی و انسانی وی باعث می‌شد تا هر چند در قالب جناح بندی‌های مطرح سیاسی نگنجد اما مشی وی بیش از هر فرد دیگری اصلاح طلبانه باشد و بستری مناسب برای فعالیت آزاداندیشانهٔ دانشجویان به دور از جنجال‌های بی‌حاصل فراهم کند. 

دکتر خاکی صدیق در دوران سخت دانشگاه‌ها در زمان دولت نهم و دهم چه زمانی که رییس دانشگاه خواجه نصیر بود و چه زمانی که از ریاست دانشگاه کنار رفت همواره حامی دانشجویان در آن سال‌های سخت بود. اگرچه می‌توانست به دلیل مشغولیت علمی از جنجال‌های آن زمان دوری جوید و فقط سرگرم پژوهش‌های علمی خود شود ولی حتی کنار رفتن وی از ریاست دانشگاه نیز مانع نشد تا دردمندانه و دلسوزانه پیگیر مشکلات بسیار دانشجویان در آن زمان باشد. 

امضاکنندگان این بیانیه اعتقاد دارند که بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ریاست جمهور باید به دور از فشار‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای باشد و نمایندگان مجلس با فراغ بال بتوانند لیست وزرای پیشنهادی را بررسی کنند اما این نامه نه به عنوان فشار و حتی توصیه بلکه به عنوان یک گواهی از کارنامه فردی است که بیم آن می‌رود به دلیل تمایل ذاتی‌اش برای دوری از قدرت و بی‌علاقگی به بالا رفتن از سلسله مراتب دولتی، ایستادگی‌ها و دستاوردهای درخشان‌اش در دوره خود را به خوبی برای وکلای ملت تشریح نکند. 

امید است این نامه نه به عنوان سندی در تاریخ که به عنوان چراغی کوچک در مسیر پر از پیچ و خم این ملت به سمت امید و اصلاحات برای وکلای ملت عمل کند.

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از دکتر خاکی‌صدیق

کد N1747021

وبگردی