آفتاب

واکنش به شایعه اختلاف میرسلیم با حزب موتلفه /اسلامی: اختلاف‌نظر در حزب جدید نیست

واکنش به شایعه اختلاف میرسلیم با حزب موتلفه /اسلامی: اختلاف‌نظر در حزب جدید نیست

محمد مهدی اسلامی با تأیید سخن محمدنبی حبیبی که وجود اختلاف در یک حزب سیاسی را طبیعی دانست، گفت: همانطور که ایشان بیان کردند، ما برای برون رفت از اختلافات راه حل مشخص داریم و رجحان خرد جمعی بر خرد فردی و اقناع اقلیت توسط اکثریت اصلی‌ترین مفاهیم مورد اتکای حزب موتلفه اسلامی در این مسیر است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی برداشت برخی رسانه‌ها از سخنان حبیبی که اختلاف مذکور را اختلاف شخص میرسلیم با حزب تلقی کردند، را نادرست دانست و افزود: جناب آقای میرسلیم در انتخابات خود را ملزم به مصوبات شورای مرکزی دانست و هیچ گاه نظر فردی را بر نظر اکثریت مقدم نکرد.

اسلامی فضاسازی برخی رسانه ها که مدعی شکاف نسلی در حزب شده بودند را نادرست دانست و افزود: در مباحثی که اکثریت و اقلیت در شورای مرکزی شکل می گیرد، همواره شاهد طیف گوناگون سنی اعضا هستیم.

وی تصریح کرد: از حدود 5 سال قبل مرحوم عسگراولادی با تأکید بر شایستگی های جناب آقای حبیبی و همچون اتفاقی که در مقطعدبیرکلی خود ایشان افتاد، نظر به ضرورت تغییر دبیرکل برای گردش نخبگان در حزب داشتند که باید مورد موافقت دو سوم اعضا قرار می گرفت؛ اما این نظر ایشان تأمین نشد. در همان ایام نیز جوانان و پیشکسوتان در هر دو سوی موضوع حضور داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: نظر مرحوم عسگراولادی به عنوان چهره ای که صاحب کرسی نمایندگی ولی فقیه بود، ضرورت تشکیل اقلیت و اکثریت در حزب برای رشد بود و او خود بارها به تقویت اقلیت می پرداخت تا مسیر تضارب آرا در حزب باز بماند. لذا بر خلاف برخی برداشت ها، اختلاف نظر در حزب امری جدید نیست و همواره مسیر کمال را پیش روی ما قرار داده است. 

29219

کد N1746937

وبگردی