آفتاب

برگزاری جلسه نمایندگان مجلس ونزوئلا زیر فشارهای سیاسی

برگزاری جلسه نمایندگان مجلس ونزوئلا زیر فشارهای سیاسی

وزیران امور خارجه ۱۴ کشور برای رسیدن به توافق در خصوص واکنش منطقه‌ای به بحران سیاسی در ونزوئلادر پرو در حال برگزار جلسه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که مجلس موسسان قانون اساسی اعلام کرده است مخالفان دولت ونزوئلا را مجازات خواهد کرد، وزرای خارجه ۱۴ کشور امروز –سه شنبه- در پرو برای توافق در خصوص واکنش منطقه‌ای به بحران سیاسی رو به رشد در ونزوئلا با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. 

در نخستین جلسه‌ای که مجلس موسسان در روز شنبه برگزار کردند، رأی‌گیری برای برکناری دادستان کل ونزوئلا انجام شد که مورد محکومیت بسیاری از کشورهای منطقه قرار گرفت. 

نمایندگان مجلس موسسان ونزوئلا امروز نیز با گردهمایی در مجلس در کاراکاس جلسه‌ای برگزار می‌کنند. 

رئیس‌جمهوری پرو نیز به جلسه امروز این مجلس واکنش نشان داده است و از سوی دیگر نیز ونزوئلا تحت فشار تحریم‌های مختلف خارجی قرار دارد. 

به رغم فشارهای بین المللی بر ونزوئلا «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد مجلس موسسان قانون اساسی در اجرای اولویت‌های خود ثابت قدم است. 

وی همچنین خواستار یک نشست ویژه با حضور نمایندگان ائتلاف چپ بولیواری از ۱۱ کشور آمریکای لاتین در کاراکاس شده بود. 

مجلس موسسان قانون اساسی اعلام کرده است که در اجرای دستورات مادورو تسریع به عمل خواهد آمد. این مجلس روز شنبه رای به برکنار «لوئیزا اورتگا دیاز» دادستان کل ونزوئلا و تشکیل یک کمیته حقیقت یاب داده بود که منجر به قدرت غیرمعمول برای محاکمه و صدور احکام قضایی می‌شد. 

 «دیوسدادو کابیو» رهبر حزب سوسیالیست و عضو مجلس موسسان روز دوشنبه در جمع حامیان خود گفت که ما برای کمک به نیکلاس مادورو و ایجاد یک پایگاه قوی برای سوسیالیسم بولیواری و چاوستایی به اینجا آمده‌ایم.

 

کد N1746866

وبگردی