آفتاب
با کارگردانی حسین پارسایی

«الیور توییست» وارد تالار وحدت می شود/ ادای دین به سینمای موزیکال

«الیور توییست» وارد تالار وحدت می شود/ ادای دین به سینمای موزیکال

تئاتر موزیکال «الیور توییست» به عنوان جدیدترین تجربه حسین پارسایی در عرصه کارگردانی تئاتر، سال جاری در تالار وحدت به صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پارسایی که پیش از این کارگردانی نمایش هایی چون «هذیان»، «قصیده بلند باران»، «یلدا»، «بانوی آب و آینه»، «سردار مهر و ماه»، «این فصل را با من بخوان» و «آرسنیک و تور کهنه» را در کارنامه کاری خود دارد، در جدیدترین تجربه خود در عرصه کارگردانی تئاتر قصد دارد تا تئاتر موزیکال «الیور توییست» را در تالار وحدت به صحنه ببرد.

این تئاتر موزیکال که محصولی از مؤسسه «حریر هنر شرق» است، بر اساس رمان مطرح چارلز دیکنز تولید شده است.

لیونل بارت، نویسنده، شاعر و آهنگساز مطرح انگلیسی در سال ۱۹۶۰ یعنی ۱۲۲ سال پس از نگارش «الیور توییست» توسط چارلز دیکنز، تصمیم گرفت این اثر برجسته و خاطره انگیز را در قالب نمایشی موزیکال روی صحنه ببرد. او برای نیل به این مقصود، دست به اقتباس از رمان اصلی زد، بخش های فراوانی را به نظم در آورد و در نهایت با خلق و اضافه کردن بخش های موسیقایی و آوازین، توانست یکی از بزرگترین نمایش های موزیکال جهان تا آن زمان را در تئاتر «وست اند» لندن روی صحنه ببرد.

در سال ۱۹۶۸ کارول رید کارگردان سینمای انگلستان فیلم موزیکال «الیور» را با اقتباسی از رمان «الیور توییست» اثر چارلز دیکنز را کارگردانی کرد که این فیلم سینمایی توانست در ۱۱ بخش کاندیدای دریافت جایزه اسکار شود و در نهایت برنده ۵ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلمنامه شد.

حسین پارسایی نمایش موزیکال «الیور توییست» را با اقتباسی از فیلم «الیور» کارگردانی خواهد کرد و این نمایش موزیکال به نوعی ادای دینی است به سینمای موزیکال جهان.

قرار است این اثر تئاتری با حضور بیش از ۱۵۰ بازیگر و گروه اجرایی سال جاری در تالار وحدت روی صحنه برود. تمرین های این نمایش آغاز شده و تدارکات لازم برای ساخت و آماده سازی دکورهای عظیم نقاط مختلف شهر لندن، بیش از ۲۰۰ دست البسه مختلف بازیگران و همچنین قطعات متعدد موسیقی ارکسترال مورد نیاز نمایش در دست انجام است.

کد N1746781

وبگردی