آفتاب
انتشارات علمی فرهنگی منتشرکرد؛

«بی‌خانمانی» در بازار کتاب/ بررسی راهبردی یک پدیده اجتماعی

«بی‌خانمانی» در بازار کتاب/ بررسی راهبردی یک پدیده اجتماعی

کتاب «بی‌خانمانی و سیاست اجتماعی» از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگار مهر، انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران کتابی را با عنوان «بی‌خانمانی و سیاست اجتماعی» شامل مجموعه‌ای از مقالات پژوهشگران جهان در این زمینه را با ترجمه محمد خانی منتشر کرد.

این کتاب در واقع حاصل تلاش جمعی از محققین برای تبیین جنبه‌های مختلف بی‌خانمانی و سیاستگذاری اجتماعی متناسب با آن است. هرچند پژوهشگران صاحب مقاله در این اثر، زیر نظر دانشگاه یورک انگلستان به انجام و اجرای پژوهش پرداخته‌اند اما این مساله آنها را از نگاه راهبردی به موضوع بی‌خانمانی باز نداشته و به همین دلیل این کتاب شامل نوعی نگاه از جنس تحقیق میدانی به پدیده بی‌خانمانی است.

محققان این کتاب به گفته مترجم در مقدمه آن، سعی کرده‌اند از منظر جنبه‌های مختلفی چون  سن، جنس، ساختار خانواده، وضعیت زیست شهری و روستایی، محل اسکان، مشکلات بهداشتی، درآمد، طبقه اجتماعی و شغل به مطالعه پدیده بی‌خانمان‌ها پرداخته و اطلاعات مورد نیاز خود را نیز به وسیله پیمایش، مصاحبه، مطالعه موردی، کار میدانی و ... به دست آورند.

این کتاب در قالب شانزده فصل و شانزده مقاله پژوهشی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و به ضمیمه خود مقدمه‌ای از علی اصغر محکی مدیرکل سابق مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دارد.

محکی در این مقدمه هدف از ترجمه این متن را بررسی تجربه سیاست‌گذاری در این زمینه در کنار مرور مفاهیم نظری و قانونی عنوان کرده و می‌نویسد: سیاست‌های متفاوتی در شهرهای مختلف جهان  برای رویارویی با این پدیده اخذ شده که آگاهی از آنها می‌توانند راهنمای خوبی برای سیاستگذاران مدیریت شهری باشد.

این کتاب در ۵۱۱ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد N1746627

وبگردی