آفتاب
خبر

هواپیماهای ATR با اقلیم ایران سازگاری دارد

هواپیماهای ATR با اقلیم ایران سازگاری دارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد شایعات مربوط به عدم سازگاری هواپیماهای ATR با اقلیم ایران گفت: ۲۰ سال است که از ورود نخستین ATR به ...

دنیای اقتصاد:رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد شایعات مربوط به عدم سازگاری هواپیماهای ATR با اقلیم ایران گفت: ۲۰ سال است که از ورود نخستین ATR به ایران می‌گذرد و این هواپیماها خدمات زیادی به مردم ایران کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده درخصوص نقص فنی پیش‌ آمده در هواپیمای ATR با رجیستر TA در مسیر مشهد به گرگان، گفت: مشکلی به لحاظ فیزیکی برای این هواپیما پیش نیامده بود. وی توضیح داد: اخطار اشتباه کامپیوتر هواپیما باعث شده سیستم هشداردهنده موتور عملیاتی شود و خلبان طبق وظیفه‌ای که داشته موتور را خاموش و اجازه فرود اضطراری می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجدد دستگاه مشکل برطرف می‌شود. عابدزاده با بیان اینکه گاهی اخطار اشتباه از طرف کامپیوتر هواپیماها پیش می‌آید، تاکید‌ کرد: مشکل این هواپیما نقص در قطعات نبوده و هیچ‌گونه تغییر قطعه‌ای صورت نگرفته است و نیاز به تغییر قطعه نیست. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این موضوع که ATR‌های خریداری شده مناسب اقلیم ایران نیستند، گفت: اتفاقا این هواپیماها کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارند و ATRها در تمام جهان و در اقلیم‌های مختلف پرواز دارند؛ ضمن اینکه این نوع هواپیما حدود ۲۰ سال قبل وارد کشور شده و تاکنون خدمات زیادی در سفرهای هوایی به مردم ارائه داده است. عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی ATR خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند، گفت: تاکنون ATR بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم. وی درخصوص امنیت پرواز با ATR‌ها از آموزش کامل خلبانان ایرانی خبر داد و گفت: درحال حاضر مدتی است که پروازها با خلبان ایرانی که آموزش کامل و جامعی را دیده‌اند، انجام می‌شود و هیچ گونه مشکلی در بخش امنیت پرواز و تامین قطعه وجود ندارد.

کد N1746554

وبگردی