آفتاب

نارضایتی ۶۱ درصد بریتانیایی‌ها از عملکرد می در زمینه مذاکرات برگزیت

نارضایتی ۶۱ درصد بریتانیایی‌ها از عملکرد می در زمینه مذاکرات برگزیت

نتایج یک نظرسنجی نشان‌ می‌دهد مردم بریتانیا نسبت به سیاست‌های نخست‌وزیر این کشور در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رضایت ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «آو آر بی» میان شهروندان بریتانیایی انجام شده است بیش از ۶۱ درصد از آن‌ها از سیاست‌های «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا رضایت ندارند. 

بریتانیا کمتر از دو سال فرصت دارد تا در خصوص بندهای قرارداد برای خروج از اتحادیه اروپا مذاکره کند و این فرایند باید تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۹ می‌لای به پایان برسد. 

این نظرسنجی در روزهای دوم و سوم ماه آگوست انجام شده است و بر اساس آن بیش از ۶۱ درصد از مردم بریتانیا از عملکرد ترزا می‌در پیشبرد مذاکرات برگزیت رضایت ندارند. 

در نظرسنجی‌های انجام شده در ماه جولای ۵۶ درصد و پیش از آن در نظرسنجی ماه ژوئن ۴۶ درصد از مردم بریتانیا از این روند ناراضی بودند. 

کار‌شناسان اقتصادی در خصوص تبعات احتمالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند. 

رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا باعث تشدید تنش‌ها در چهار کشور تشکیل دهنده پادشاهی متحد بریتانیا شد. 

انگلیس و ولز موافق خروج از اتحادیه اروپا هستند در حالی که مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی خواستار ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا شده‌اند. 

در نظرسنجی اخیر همچنین ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند به روند مدیریت مذاکرات اعتماد ندارند. 

۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که به مدیریت ترزا می‌در برگزیت اعتماد داشته و ۲۱ درصد دیگر نیز در این خصوص نظری نداشتند. 

در این نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «آو آر بی‌» دو هزار نفر از سراسر بریتانیا شرکت کرده و حاشیه خطای آن دو و دو دهم درصد است.

 

کد N1746296

وبگردی