آفتاب

از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سریلانکا استقبال می‌کنیم

از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سریلانکا استقبال می‌کنیم

رییس‌‌جمهور با اشاره بر ضرورت ارتباط و همکاری‌های گسترده‌تر بخش‌های خصوصی ایران و سریلانکا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا شرایط لازم را برای ارایه خدمات فنی – مهندسی و رفع نیاز این کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی فراهم کند.

به گزارش ایلنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار جایا سوریا، رییس مجلس سریلانکا  گفت: روابط ایران و سریلانکا همواره دوستانه و خوب بوده و امروز با برداشته شدن تحریم‌ها، فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات فی‌مابین فراهم شده که باید به خوبی از آن در راستای گسترش روابط همه‌ جانبه ایران و سریلانکا استفاده کنیم و این سفر می‌تواند تحرک خوبی در روابط پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سریلانکا استقبال می‌کند، اظهار امیدواری کرد تا روابط بانکی دو کشور به عنوان پایه مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو طرف فعال شود.

جایا سوریا رییس مجلس سریلانکا نیز در این دیدار با تقدیر از میهمان‌‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی ، گفت: روابط تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای میان ایران و سریلانکا برقرار بوده و مردم سریلانکا احترام زیادی برای ملت ایران قایل هستند.

رییس مجلس سریلانکا با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به سریلانکا خواستار فراهم شدن زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور و حضور بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی سریلانکا شد.

جایا سوریا همچنین بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و استفاده از شرایط بوجود آمده پس از رفع تحریم‌ها در این راستا تأکید کرد.

کد N1745844

وبگردی