آفتاب

پیش‌بینی افزایش سالانه 3 درصدی محصلان رشته‌های مهارتی

پیش‌بینی افزایش سالانه 3 درصدی محصلان رشته‌های مهارتی

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در حال تدوین است، تصریح کرد: با افزایش 3 درصدی محصلان رشته‌های مهارتی در هرسال، قانون برنامه ششم توسعه محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در خصوص اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای تحقق قانون برنامه ششم توسعه در راستای تحصیل 50 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: برای تحقق این موضوع  برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش تهیه شده و هم اکنون نیز با احصای نظرات اصلاحی، در حال تکمیل این برنامه هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکلیف افزایش پوشش برای آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در سیاست‌های مربوط به اشتغال و مصوبات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهارکرد: بر این اساس باید اذعان کرد که در 6 ماه اخیر نیز بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در دولت بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای اجرای برنامه 5 ساله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیاز به همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه ها است، ادامه داد: در برنامه مذکور میزان نیاز به نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و ساختمان پیش بینی شده است.

زرافشان با اشاره به اینکه هم اکنون مجموع محصلان پایه اول و سوم رشته فنی و حرفه ای و کاردانش حدود 650 هزار دانش آموز است، خاطرنشان کرد: بر این اساس 38 درصد دانش آموزان در رشته‌های  فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می‌کنند از این رو در برنامه مذکور پیش بینی کرده‌ایم با افزایش 3 درصدی به اهداف در نظر گرفته شده برای تحصیل 50 درصدی دانش آموزان در رشته‌های مهارتی دست پیدا کنیم.

کد N1745658

وبگردی