آفتاب

ضرورت ایجاد کلینیک های تخصصی آبزیان در کشور

ضرورت ایجاد کلینیک های تخصصی آبزیان در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کلینیک‌های تخصصی آبزیان می‌توانند گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت آبزی‌پروری در کشور بردارند.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه هم اندیشی کلینیسین‌های آبزیان کشور با حضور رئیس سازمان دامپزشکی و معاون بهداشتی پیشگیری سازمان و جمعی از کلینیسین‌ها و متخصصان ذی‌ربط در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

در این جلسه که در خصوص مشکلات مرتبط با بخش درمان آبزیان کشور تشکیل شد، به مواردی همچون تخصص و تجربه دامپزشکان دانش‌آموخته در خصوص بیماری‌های آبزیان، تسهیلات مورد نیاز جهت تشویق دامپزشکان بخش خصوصی جهت احداث کلینیک‌های آبزیان، مشکلات درمان توسط افراد فاقد صلاحیت، مصرف بدون ضابطه دارو و آنتی‌بیوتیک در مزارع پرورش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه جلسه مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی دامپزشکی از یک سو و محدودیت‌های منابع آب‌های داخلی، توجه به توسعه منابع دریایی و پرورش ماهی در قفس و تولید فرآورده‌ها و محصولات سالم و بهداشتی آبزیان پرداخت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع‌بندی سخنان خود به اولویت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت دام‌( OIE )، تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر تولید آبزیان پرداخت و خواستار حضور جدی دامپزشکان بخش خصوصی در قالب ایجاد کلینیک‌های تخصصی آبزیان و ایفای نقش پر رنگ مسئولان فنی بهداشتی در انجام وظایف محوله و ارتقای دانش تشخیص بیماری‌های آبزیان در مراکز علمی و بخش خصوصی شد.

در پایان پس از طرح نقطه نظرات از سوی حاضران، مواردی از جمله اصلاح ساختار آموزش عالی کشور در بهداشت و بیماری‌های آبزیان، توجه جدی به ایفای نقش مسئولان فنی بهداشتی مزارع آبزی پروری کشور، توسعه و ارتقای سطح آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های بخش‌های تشخیصی اعم از دولتی و خصوصی، نگاه ویژه به درمانگاه‌ها‌ی تخصصی آبزیان جهت اعطای امتیاز واگذاری، تامین داروهای تخصصی و تدوین پروژه تحقیقاتی متناسب با این حوزه مورد تاکید قرار گرفت

 

کد N1745556

وبگردی