آفتاب

اروپا، آمریکا را به اقدام متقابل تهدید کرد

اروپا، آمریکا را به اقدام متقابل تهدید کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: اتحادیه اروپا اعلام کرد: برای دفاع از منافع خود در مقابل تحریم های جدیدی که آمریکا علیه روسیه اعمال کرده آماده است اقدامات متقابلی را به اجرا گذارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده است: اگر تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به ضرر منافع اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا تمام شود این نهاد ممکن است اقدامات متقابلی اتخاذ کند.

کنگره آمریکا در تازه ترین اقدام علیه روسیه تحریم های بیشتری را علیه این کشور تصویب و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز این تحریم ها را امضاء کرده است. به موجب این تحریم های جدید شرکت های اروپایی که با روسیه در زمینه های نفت و گاز کار کنند مجازات خواهند شد.

یونکر با اشاره به اینکه آمریکا در اعمال این تحریم های جدید برخی از ملاحظات کشورهای اروپایی در این باره را مد نظر قرار داده است اطمینان خاطر دارد که اتحادیه اروپا در صورتی که تشخیص دهد این تحریم های جدید منافع اقتصادی و مالی کشورهای عضو خود را به خطر می اندازد دست روی دست نخواهد گذاشت.

یونکر در همین باره چنین تصریح کرد: «ما آماده ایم. ما باید از منافع اقتصادی و مالی خود در مقابل آمریکا دفاع کنیم و ما این کار را خواهیم کرد.»

تحریم های جدید ضد روسیه در حالی به امضاء می رسد که دونالد ترامپ اراده خود را برای نزدیک سازی روابط دو کشور آمریکا و و روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در نشست گروه 20 نشان داده بود. ترامپ نمی توانست این طرح تحریم های جدید روسیه را وتو کند چون می دانست که این بار کنگره با اکثریت دو سوم آراء آن را تصویب خواهد کرد و او دیگر حق استفاده از وتو را نخواهد داشت.

5252

کد N1745523

وبگردی