آفتاب

تشییع پیکر ناصر فرهودی از مقابل تالار وحدت/آقای صدابردار در قطعه هنرمندان تدفین می‌شود

تشییع پیکر ناصر فرهودی از مقابل تالار وحدت/آقای صدابردار در قطعه هنرمندان تدفین می‌شود

پیکر ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی ایران فردا از مقابل تالار وحدت تشییع خواهد شد و در قطعه هنرمندان تدفین می‌شود.

میلاد فرهودی (فرزند ناصر فرهودی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم تشییع پیکر پدرم یکشنبه 15 مرداد ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت انجام می‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) نیز مراسم تدفین برگزار می‌شود.

ناصر فرهودی که چهار دهه در عرصه صدابرداری موسیقی ایران فعالیت کرد و سابقه همکاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، شهرام ناظری، بابک بیات، ناصر چشم‌آذر، سالار عقیلی، محمد نوری، علیرضا عصار، محسن یگانه و بسیاری دیگر را در کارنامه داشت، ساعت 18 روز جمعه 13 مرداد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

او ازجمله تاثیرگذار‌ترین و پرکار‌ترین صدابرداران ایرانی محسوب می‌شود که رد پایش در بسیاری از آثار موسیقی ایرانی دیده می‌شود.

ناصر فرهودی سال ۱۳۳۱ در خانواده‌ای اهل هنر در شهر دامغان متولد شد و در سن یازده سالگی همراه با خانواده به شهر تهران نقل مکان کرد.

او فارغ‌التحصیل در رشته الکترونیک (گرایش صدا) از دانشکده صدا و سیما بود. در سال ۱۳۵۱ و همزمان با تحصیل در سازمان صداوسیما به عنوان کار آموز فعالیت عملی خود در رشته تحصیلی‌اش آغاز کرد و پس از پایان تحصیل به طور رسمی همکاری با این سازمان را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۵ به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شد و تا پایان عمرخود در این استودیو به فعالیت ادامه داد.

کد N1745159

وبگردی