آفتاب

خواهان برقراری ارتباط با کرواسی و اروپا هستیم/ایران در امر انتخابات مثال زدنی است

خواهان برقراری ارتباط با کرواسی و اروپا هستیم/ایران در امر انتخابات مثال زدنی است

وزیر کار ایران با تاکید بر افزایش روابط دو کشور ایران و کروارسی آینده این همکاری‌ها را بسیار مسمر ثمر خواند و گفت: پس از بهبود روابط بانکی بین ایران و کرواسی ما می‌توانیم روابط خوبی با اروپا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صبح امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزبان «مارکو لاویچ»، وزیر کار و بازنشستگی کرواسی بود. ربیعی در این نشست درباره تعاملات و همکاری‌های بین دو کشور گفت: در سفر آخری که به کشور کرواسی داشتیم جلسات خوبی در حوزه پتروشیمی، کشتی‌سازی، لکوموتیوسازی،فنی‌حرفه‌ای و تامین اجتماعی برگزار کردیم که می‌تواند در آینده نزدیک شاهد نتایج آن باشیم.

او ادامه داد: با توجه به تمدن و ارتباطاتی که از گذشته بین کشور کرواسی و ایران وجود داشته است، ما می‌توانیم به خوبی و با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کنیم.

وزیر کار ایران با اشاره به موارد همکاری بین دو کشور افزود: علاوه بر موارد ذکر شده ما می‌توانیم در خصوص مسائل صندوق‌های اجتماعی هم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.

ربیعی با تاکید بر افزایش تبادل اطلاعات بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت کار و بازنشستگی کرواسی خاطرنشان کرد: ما خواهان ارتباط برقرار کردن با کرواسی و همچنین اروپا هستیم. این همکاری برای ما بسیار ارزنده خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تبادلات بانکی بین ایران و کرواسی با توجه به سفر رئیس بانک کشور کرواسی به ایران بهبود یابد تا ما بتوانیم ثمره افزایش ارتباطات را در اینده نزدیک مشاهده کنیم.

ربیعی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از این بابت بسیار خوشحالیم که شما به عنوان یکی از وزرای اروپایی به کشور ایران که ازنظر دموکراسی و شرکت مردم در ا نتخابات مثال زدنی است، سفر کرده‌اید.

او در همین رابطه ادامه داد: باتوجه به تبلیغات منفی کشورهای بیگانه و به خصوص کشور آمریکا حضور شما می‌تواند نقش مهمی در شفاف شدن وضعیت دموکراسی ایران که مردم آن ۱۲ رئیس جمهور با رای مستقیم خود انتخاب کرده‌اند، داشته باشند.

مارکو لایوویچ (وزیر کار و بازنشستگی کرواسی) که میهمان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، در پایان این جلسه ضمن اظهار امیدواری از ارتباط با مسئولان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: با توجه به اینکه امروز برای تحلیف دوازدهمین رئیس جمهور ایران به این کشور سفر کرده‌ام شاهد حسن نیت مسئولان وزارت کار ایران بودم.

 ادامه داد: مسئولان ایرانی با نشان دادن حسن نیت خود می‌توانند در خصوص توسعه صنعت پتروشیمی و لکوموتیوسازی، کشتی‌سازی، تامین اجتماعی و فنی حرفه‌ای همکاری‌های خوبی با کشور ما داشته باشند.

وزیر کار و بازنشستگی کرواسی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان بخش‌های مختلف ایران به صورت مستمر در حال فعالیت هستند که این فعالیت می‌تواند روابط بین دو کشور را قوی‌تر از قبل بکند.

کد N1745154

وبگردی