آفتاب
با وجود تجربه تابستان داغ در اغلب استان‌ها؛

اردبیل خنک‌ترین مرکز استان در کشور است/ گردشگران مجذوب آب‌وهوا

اردبیل خنک‌ترین مرکز استان در کشور است/ گردشگران مجذوب آب‌وهوا

اردبیل – با وجود تجربه هوای داغ تابستانی در اغلب استان‌ها، اردبیل همچنان در صدر جدول خنکی مراکز استان‌ها ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای تابستان امسال اردبیلی‌ها افزایش قابل‌توجه دما و آفتاب سوزان را تجربه می‌کنند. بعد از سپری شدن زمستانی سرد و سخت، این افزایش دما برای اردبیلی‌ها قابل‌توجه است.

بااین‌وجود بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ابتدای تابستان اردبیل مقام نخست خود در خنک‌ترین مرکز استان را همواره حفظ کرده و همچنان نیز به عنوان خوش آب‌وهواترین شهر مقصد سفرهای تابستانی است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امروز جمعه دمای هوای اردبیل ۲۲ درجه محاسبه شده در حالی که دمای هوای اهواز ۴۲ درجه است و می‌توان اختلاف ۲۰ درجه دمای هوای شمال غرب و جنوب غرب کشور را مشاهده کرد.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این تفاوت دمایی از ابتدای تابستان حاکم بوده و اردبیل به عنوان خنک‌ترین مرکز استان در کشور شناخته شده است.

وی در خصوص بیشترین دمای ثبت شده در مرکز استان افزود: بیشترین دمای ثبت شده ۳۸ درجه بوده اما در کل استان بیشترین دمایی که به ثبت رسیده، ۴۲ درجه در فیروزآباد کوثر است.

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: بااین‌وجود دمای هوای شمال استان همواره در حدود ۳۸ تا ۳۹ درجه محاسبه شده و شمال استان همواره گرمتر از مرکز استان است.

دولتی مهر یکی از دلایل انتخاب اردبیل به عنوان مقصد گردشگری تابستانی را آب‌وهوای مطبوع آن دانست و افزود: به ویژه به دلیل گرمی هوای سایر مناطق کشور، اردبیل یکی از مقاصد اصلی سفرهای تابستانی است.

وی تصریح کرد: وضعیت جوی فعلی تا روز دوشنبه هفته آینده تداوم داشته و می‌توان گفت خنکی هوای اردبیل در کل کشور کم‌نظیر است.

کد N1744718

وبگردی