آفتاب

سفر هیئت‌مدیره راه آهن ایران به ترکیه

سفر هیئت‌مدیره راه آهن ایران به ترکیه

هیات‌ عالی‌رتبه راه‌آهن ایران متشکل از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت برای دیدار و گفتگو با همتایان ترک خود به ترکیه سفر کردند.

به گزارش ایلنا، این هیئت در بدو ورودبه انکارا  با محمد ابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران دیدار و روند  آخرین همکاری‌های ریلی میان دو کشور  و راه‌های توسعه مراودات ریلی فی مابین ایران و ترکیه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا، گفت: حوزه امور تجاری و اقتصادی دوکشور از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتقاء امکانات زیر ساختی منجمله راه‌های مبادلاتی و خطوط حمل و نقل  ریلی با در نظر گرفتن مزیت‌های فراوان ان ، بسیار حائز اهمیت است.

طاهریان‌فرد با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن راه اندازی دو مرز جدید بین ایران و ترکیه و نیاز به توسعه  مسیر های حمل و نقل جدید گفت :  خطوط مواصلاتی ریلی و اتصال آن به خطوط سریع‌السیر از برنامه‌های توسعه ایی میان دو کشور است.

در این نشست رسولی عضو هیات‌مدیره راه‌آهن ایران نیز گزارشی از ننایج مذاکرات با مقامات راه‌آهن ترکیه حول محورهای فنی و زیربنایی، اتصال خطوط ریلی و استفاده از تجربه شرکت‌های ترک در حوزه احداث پایانه های مسافربری ارائه کرد.

وی تصریح کرد: توسعه خطوط ریلی کشور  از دغدغه‌های مهم مسئولان کشور بوده و راه‌آهن ایران بر این اساس مصمم به ارتقاء ظرفیت مسیرهای داخلی و اتصال ان به خطوط بین‌المللی است  و در این مسیر از تجربیات و توانمندی های کشورهای همسایه در این حوزه نیز بهره خواهد گرفت.

کد N1744187

وبگردی