آفتاب

نمایشگاه خوشنویسیِ صندوق آبادی در نگارخانه‌ ترانه باران

نمایشگاه خوشنویسیِ صندوق آبادی در نگارخانه‌ ترانه باران

نگارخانه‌ی ترانه باران، نمایشگاه آثار خوشنویسی علی اشرف صندوق آبادی با عنوان «دیباچه‌ی عشق» برگزار می‌‌کند.

به گزارش ایلنا، نگارخانه‌ ترانه باران، نمایشگاه آثار خوشنویسی علی اشرف صندوق آبادی با عنوان «دیباچه‌ عشق» برگزار می‌‌کند.

علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران و دکترای تخصصی و درجه‌ی یک هنری است. وی از اساتید برجسته‌ی ایران است تاکنون آثارش در نمایشگاه‌های گروهی و اختصاصی در حوزهٔ ملی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شده است. اثری از علی اشرف صندوق آبادی در نخستین حراج تخصصی خط و خوشنویسی باران در سال ٩۵ به حراج گذاشته شد و چکش خورد. نگارخانه ترانه باران مقدم دوستداران هنر اصیل خط و خوشنویسی را با بازدید از آثار این هنرمند برجسته گرامی می‌دارد.

صندوق آبادی، بیش از ده سال است که مطالعه جدی روی خطوط استادان متأخر دارد و سعی در کندوکاو خطوطِ پیشکسوتانی چون میرعماد الحسینی قزوینی، میرزا غلامرضا اصفهانی، میرحسین خوشنویس باشی، میرزا کاظم تهرانی و محمدرضا کلهر کرمانشاهی دارد که با تلفیق و در هم آمیختن این دریافت‌ها با اندوخته‌ها و تجارب سالیان طولانی از استادان خود به شیوه‌ای نو دست یابد.

در نمایشگاه خوشنویسی دیباچه‌ی عشق ۳۰ اثر در دانگ‌های مختلف قلم یعنی از قلم چلیپا (۲میلی متری) تا قلم کتیبه (۲۰ میلی متری) و در قالب‌های چلیپا، سطر، قطعه و سیاه مشق جهت ارائه به علاقه‌مندان این هنر ایرانی اسلامی دیده خواهد شد.

چیزی که حائز اهمیت است استفاده و بهرمندی درست و متناسب از فضا‌ها و کادر‌ها و ترکیب‌ها، مرکب‌های و تذهیب‌هاست که یک هماهنگی و هارمونی ایجاد شده و آثار چشم نواز و روح بخش را ارئه کرده است.

در این نمایشگاه ترکیب‌های مختلفی از بسم الله الرحمن الرحیم توسط هنرمند ارائه شده که تازه و جدید هستند.

گشایش این نمایشگاه در تاریخ جمعه ۱۳ مرداد ماه ۹۶ - ساعت ۵ الی ۹ عصر خواهد بود.

زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۳ الی ۷ بعدازظهر به مدت 10 روز  به آدرسِ تهران، خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل صدر، خیابان پل رومی، خیابان شریفی منش به سمت الهیه، نبش کوچه لادن ، پلاک ۲۷ واحد ۲، گالری ترانه باران دایر است.

کد N1743825

وبگردی