آفتاب
اخبار بنگاه‌ها

تلاش یک شرکت ایرانی برای تولید فرش متناسب با نیاز بازارهای جهانی

تلاش یک شرکت ایرانی برای تولید فرش متناسب با نیاز بازارهای جهانی

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: برای حضور فرش دستباف و مبلمان ایرانی در بازارهای جهانی، برای اولین‌ بار در ایران تلاش ...

گروه بنگاه‌ها:عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: برای حضور فرش دستباف و مبلمان ایرانی در بازارهای جهانی، برای اولین‌ بار در ایران تلاش شد تا همخوانی میان طرح و نقشه فرش دستباف با مبلمان و دکوراسیون صورت گیرد.

 

محمدحسین ابوالفتحی با تاکید بر ضرورت همخوانی فرش دستباف ایرانی با دکوراسیون و مبلمان ایرانی گفت: با توجه به توسعه مداوم علم و هنر، دکوراسیون داخلی نیز با تحولات بسیاری مواجه بوده و طرح‌ها و رنگ‌ها نیز با تحول روبه‌رو شده‌اند؛ متاسفانه در زمینه فرش دستباف؛ این هنر-صنعت اصیل ایرانی، سرعت تحولات بسیار کند بوده و طرح‌ها و نقشه‌ها همچنان مربوط به اوایل قرن گذشته است. مدیرعامل مبلمان ثمین افزود: ظرف 50 سال اخیر، اتفاقات زیادی در دکوراسیون رخ داده و روز به روز تغییرات زیادی انجام شده است؛ به‌همین خاطر برای اولین بار در ایران تلاش شده تا نقشه‌ها و طرح‌های فرش دستباف ایرانی با دکوراسیون داخلی همخوان شود؛ به‌همین خاطر طراحی فرش دستباف ایرانی به‌روز شد و همخوان با مبلمان و پرده ایرانی، در طرح، رنگ و نقشه پیش رفت. وی تصریح کرد: در عین حال تولید مبلمان نیز به سمت سنت‌های ایرانی سوق داده شده و این دو با هم تلفیق و همخوان شده‌اند تا بتوان علاوه‌بر اینکه نسبت به سنت پایبند باشیم، نسبت به مدرنیته نیز عقب نمانیم؛ به‌همین دلیل در مبل‌ها تغییرات به‌صورت مدرن- کلاسیک صورت گرفته و در فرش نیز این اتفاق رخ داده و تلاش شده که فرش دستباف ایرانی را با طراحی روز ایرانی و متناسب با مبلمان و رنگ‌آمیزی پارچه آن تطبیق دهیم. به گفته ابوالفتحی، این کار برای اولین بار در ایران از سوی گروه تولیدی مبلمان ثمین صورت گرفته؛ چراکه باید متناسب با فرهنگ‌هایی که وجود دارد، تامین بازار نیز صورت گیرد؛ در عین حال اگر بخواهیم نگاه ما یک نگاه صادراتی و فراملی باشد، قطعا باید فرهنگ‌های سایر کشورها را در نظر داشته باشیم. وی اظهار کرد: بسیاری از مردم دنیا فرش دستباف ایرانی را دوست دارند؛ اما نمی‌توانند از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند؛ چراکه به لحاظ رنگ با دکور آنها همخوانی ندارد. بنابراین اگر بخواهیم در مجامع بین‌المللی وارد شویم و بازارهای جهانی را فتح کنیم، باید فرش دستباف را هم متناسب با این موضوع تغییر دهیم. مدیرعامل مبلمان ثمین گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم صادرات فرش دستباف ایرانی را هم در کنار صادرات مبلمان، رونق داده و متناسب با بازارهای جهانی، تولیدات را انجام دهیم.

کد N1743645

وبگردی