آفتاب

اظهارنظر ظریف در بدو ورود به استانبول

اظهارنظر ظریف در بدو ورود به استانبول

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین در ترکیه اقدام بجا و هماهنگ کشورهای اسلامی در دفاع از قدس و فلسطین است.

به گزارش ایرنا، ظریف که برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین وارد شهر استانبول ترکیه شده است، در بدو ورود و در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این نشست اضطراری در واقع جلسه کمیته اجرایی هم هست، نشانه هماهنگی کشورهای اسلامی در برابر حرکت جدید رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های اشغالگری خود در تلاش برای تغییر هویت و ترکیب سرزمین های اشغالی و یهودی کردن این مناطق هست.

وی ادامه داد: این سیاست را رژیم صهیونیستی به دلیل پرداختن کشورهای اسلامی به موضوعات دیگر و اهداف غیرواقعی و غیرضروری در پیش گرفته و متاسفانه ادامه پیدا کرده و به همین دلیل این اجلاس که از طرف ترکیه برای برخورد با این موضوع تشکیل شده، از نظر ما یک فرصت است تا بتوانیم در جهت این هدف اصلی اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم که تصمیم های این اجلاس مناسب برای اقدام هماهنگ بین المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی از عواقب اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین باشد تا نتواند به سیاست های خود ادامه دهد.

وی جلوگیری از ادامه سیاست های اشغالگرانه و تجاوزکارانه به حقوق مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی ایران عنوان کرد و گفت: لازم است که کشورهای اسلامی و منطقه در مورد سیاست های رژیم صهیونیستی هشیار باشند و نگذارند که این رژیم جعلی جهان اسلام را از توجه کردن به خطر اصلی منحرف کند.

ظریف تروریسم و افراط گرایی را از جمله خطرات جهان اسلام دانست و افزود: با این حال خطر اصلی جهان اسلام رژیم صهیونیستی است ک به آن خطرات دامن زده است.

وی با تاکید بر اقدام هماهنگ در سازمان همکاری اسلامی برای آزادی قدس گفت: در این نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی آخرین تحولات قدس اشغالی بررسی می شود.

 تحولات روزهای اخیر در بیت المقدس و محدودیت های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی در هفته های اخیر و رویدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین به ویژه در قدس شریف از جمله علل برگزاری این نشست فوق العاده است.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این نشست به هم اندیشی و بررسی در خصوص تحولات سرزمین اشغالی می پردازند.

در پایان این نشست بیانیه کشورهای شرکت کننده در خصوص تحولات محدودیت های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و رویدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین صادر می شود.
ترکیه که ‏ریاست دوره ای سازمان همکاری ‏اسلامی و کمیته اجرایی آن را ‏بر ‌عهده دارد، چند روز پیش در پی تشدید درگیری ها و محدودیت های رژیم اسرائیل در قدس شریف، پیشنهاد برگزاری این نشست را داده و برای اول آگوست برنامه ریزی کرد.

52310

کد N1743353

وبگردی