آفتاب

دیدار ولیعهد ابوظبی با شیخ الازهر

دیدار ولیعهد ابوظبی با شیخ الازهر

ایسنا نوشت: ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح ابوظبی با شیخ الازهر دیدار کرد.

به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح ابوظبی با احمد طیب، شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الازهر به دلیل بر عهده داشتن ریاست نشست فوق‌العاده شورای حکمای مسلمان که روز دوشنبه در ابوظبی به منظور بررسی تشدید اشغالگری و تجاوزات علیه مسجدالاقصی برگزار شد، به امارات سفر کرده است.

محمد بن زائد با احمد طیب به بررسی پرونده‌ها و چالش‌هایی که جهان اسلام با آن روبه‌روست از جمله تجاوزات نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی پرداخت.

وی همچنین بر اهمیت هماهنگی میان گروه‌های مربوطه در تمامی کشورهای عربی و اسلامی به دلیل تحقق همبستگی و رویارویی با این چالش‌ها تاکید کرد.

ولیعهد ابوظبی ایستادگی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در برابر تجاوزاتی که مسجدالاقصی با آن مواجه شده و تلاش‌های وی جهت پایان دادن به مانع‌تراشی‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجدالاقصی را ستود.

معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد که دولت امارات از مسائلی که به "اسلام و مسلمانان" خدمت کند، حمایت می‌کند و بر ادامه تقویت همکاری با کشورهای عربی دوست و اسلامی و نیز هماهنگی با آنها به خاطر خدمت به اماکن اسلامی و همکاری با هیئت‌ها و مراکز اسلامی تاکید کرد.

در این راستا دکتر احمد طیب، تلاش‌های دولت امارات و نقش آن در زمینه "حمایت از مسائل اسلام و مسلمانان" را ستود.

52310

کد N1743280

وبگردی