آفتاب

تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های سرزمینی ما غیرقانونی است

تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های سرزمینی ما غیرقانونی است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های سرزمینی ما غیرقانونی است و ما طبق قانون و بر اساس اصل اقتدار به آنها اخطار می‌دهیم و از این تحرکات جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا،  سرلشکر پاسدار محمد باقری،  رییس ستاد کل نیروهای مسلح  در بازدید از مناطق مرزی و یگان‌ های مستقر در سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ ای در آب‌های سرزمینی ما غیرقانونی است و ما طبق قانون و بر اساس اصل اقتدار به آنها اخطار می‌ دهیم و از این تحرکات جلوگیری می‌ کنیم.

او ادامه داد: ادعای این نیروها درباره عکس‌العمل ما در راستای همان اهداف توسعه‌طلبانه، باطل است و جایگاه قانونی ندارد. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به تحرکات و فعالیت‌های گروهک‌‌های تحت حمایت استکبار در آن سوی مرز و ضرورت توجه جدی‌تر پاکستان به این تحرکات اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، به زودی شاهد حضور بیش از پیش ارتش پاکستان در مرزهای مشترک خواهیم بود. 

باقری دولت و مردم پاکستان را قربانی تروریسم دانست و تصریح کرد: در زمینه مبارزه تروریسم همکاری‌های متفاوتی به پاکستان پیشنهاد شده است که آنان در حال بررسی هستند. 

او با تاکید بر لزوم هوشیاری در قبال اختلاف‌افکنی برخی کشورها برای ایجاد فاصله بین ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: مطمئنیم ایران و پاکستان مایل نیستند عنصر ثالثی اتحاد و یکپارچگی و عزم دو کشور را برای مقابله با تروریسم خدشه‌دار کند. 

او افزود: با وجود همه تلاش تروریست‌های اجاره‌ای و توطئه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برقراری امنیت از برکات الهی است که در زندگی مردم خود را نشان می‌دهد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای بومی منطقه مرز و میهن را حریم خانواده خودشان می‌دانند، ابراز داشت: حضور نیروهای بومی منطقه در کنار نیروهای برقرارکننده امنیت وضعیت مطلوبی را رقم زده است. 

باقری در پایان بیان کرد: هلاکت اشرار و سرکردگان گروهک‌های تکفیری در ارتفاعات جنوب استان هم گواهی بر باطل شدن نقشه‌های شوم استکبار بوده است.

کد N1742869

وبگردی