آفتاب

تاپیکو بزرگ‌ترین شرکت بورسی می‌شود

تاپیکو بزرگ‌ترین شرکت بورسی می‌شود

امیر صبایی گفت: با افزایش سرمایه تاپیکو انتظار عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر صبایی مدیر پرتفوی هلدینگ تاپیکو در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگ‌ترین افزایش تاریخ بورس را در این شرکت اجرا خواهیم کرد که طی آن 3 هزار و 800 میلیارد تومان به سرمایه تاپیکو اضافه خواهد شد و به این ترتیب این شرکت بزرگ‌ترین شرکت بورسی خواهد بود.

وی افزود: با این افزایش سرمایه مجموعه سرمایه تاپیکو به رقم 8 هزار و 150 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند که از محل مطالبات و آورده سهامداران خواهد بود.

صبایی تصریح کرد: ما اکنون 3 هزار و 100 میلیارد تومان طلب داریم و مابقی افزایش سرمایه نیز از محل آورده سهامداران تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: فضای کلان اقتصاد، تثبیت نرخ ارز و تصمیمات قانونی و مقرراتی نشان می‌دهد که روند بازار سرمایه تا پایان سال افق مثبتی داشته باشد و بازده این بازار در سال جاری کمتر از تورم و سایر بازارهای موازی مانند ارز و سکه نخواهد بود.

وی با اشاره به این که در بازه یک سال گذشته شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ عمدتاً از شاخص فرآورده‌های نفتی و شاخص کل بالاتر بوده اظهار داشت: با افزایش سرمایه تاپیکو انتظار عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: عرضه سهام سلولزی و پتروشیمی غدیر به عنوان عرضه اولیه این هلدینگ در بورس است که فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بورس در حال انجام است که امیدواریم تا انتهای سال بتوانیم سهام آنها را عرضه کنیم.

صبایی در ادامه در خصوص سود تقسیم شده هلدینگ تاپیکو در سال 95 نیز گفت: ابتدا برای سال مالی 95 سود 230 ریالی در نظر  گرفته شده بود که با تعدیل مثبت به 290 ریال افزایش پیدا کرد اما براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده 297 ریال سود محقق شده است.

وی سود پیش‌بینی شده برای سال مالی آینده را  نیز 290 ریال عنوان کرد و گفت: افزایش سرمایه می‌تواند به تعدیل مثبت سود منجر شود.

کد N1742799

وبگردی