آفتاب

واکنش وزیرخارجه قطر به اظهارات همتای عربستانی خود

واکنش وزیرخارجه قطر به اظهارات همتای عربستانی خود

وزیر خارجه قطر اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی در رابطه با دوحه پس از نشست با وزرای خارجه مصر، بحرین و امارات متحده عربی را بی‌اساس و پر تناقض خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به اظهارات «عادل الجبیر» علیه دوحه اعلام کرد ادعای الجبیر در خصوص اینکه قطر قصد دارد موضوع حج را بین‌المللی و سیاسی کند، بی‌اساس است. 

الجبیر پیش از این اعلام کرده بود قطر قصد دارد فریضه حج را سیاسی کند واین اعلام جنگ به عربستان سعودی است. 

آل ثانی تصریح کرد که تاکنون هیچ یک از مسئولان قطر در این رابطه اظهار نظری نکرده و اقدامی نیز در این خصوص صورت نگرفته است. 

وی ضمن تکذیب ادعای الجبیر خاطرنشان کرد که در واقع این عربستان است که فریضه حج را یک فریضه سیاسی کرده است. 

وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به نشست منامه با حضور وزرای خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر، مفاد این اجلاس را تناقضاتی خواند که بر تناقض‌های قبلی اضافه شده است. 

وزرای خارجه عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر با شرکت در نشست منامه اعلام کردند آماده مذاکره با قطر هستند ولی پیش شرط این مذاکره اجرای ۱۳ شرط درخواست شده از قطر است. 

وزیر خارجه قطر در ادامه خاطر نشان کرد که کشورهای تحریم کننده با اعلام آمادگی برای مذاکره مشروط به اجرای ۱۳ شرط درخواستی در واقع فهرست درخواستی خود را که در یکی از بندهای آن تصریح شده بود زمان اجرای این شروط ۱۰ روز بوده است را نقض کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بندهای دیگر بیانیه نشست منامه واضح و صریح نبوده تاکید کرد که این نشست تنها در راه ادامه سیاست خصمانه این چهار کشور علیه قطر برگزار شده بود.

آل‌ثانی خاطر نشان کرد این چهار کشور ضمن تاکید بر این امر که در مواجهه با قطر پیرو قوانین بین‌المللی هستند، همیشه در حال نقض این قوانین بوده و هستند.

 

کد N1742673

وبگردی