آفتاب

رفاه ما در برخی موارد ده‌ها برابر نسبت به پس از انقلاب افزایش یافته است

رفاه ما در برخی موارد ده‌ها برابر نسبت به پس از انقلاب افزایش یافته است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بی‌انصافی است بگوییم سطح رفاه در سال‌های بعد از انقلاب کم شده است، تصریح کرد: نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد که باید آن نارضایتی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا باهنر در بیست و دومین نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: اگر بخواهیم به شکل عددی و کمی درباره رفاه صحبت کنیم، می‌توان گفت در برخی موارد تا ده‌ها برابر رفاه ما پس از انقلاب افزایش یافته است.

همچنان مشکلاتی در کشور وجود دارد

او با بیان اینکه همچنان مشکلاتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهیم که چقدر به آنچه که از یک جامعه اسلامی انتظار می‌رفته است، رسیده‌ایم. از سال ۴۱ تا ۵۵، متوسط رشد اقتصادی ما ۱۰ و پنج دهم درصد بوده است اما از سال ۸۴ تا ۹۱ متوسط رشد اقتصادی ما فقط سه درصد بوده است. نرخ بیکاری پیش از انقلاب همواره تک‌رقمی و بعد از انقلاب همواره دو رقمی بوده و همچنین متوسط تورم در سال‌های بعد از انقلاب بیست درصد بوده، ضمن اینکه در حال حاضر هجده میلیون نفر زیر خط فقر هستند.

نارضایتی‌هابی در میان مردم وجود دارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بی‌انصافی است بگوییم سطح رفاه در سال‌های بعد از انقلاب کم شده است، تصریح کرد: نارضایتی‌های در میان مردم وجود دارد که باید آن نارضایتی‌ها برطرف شود.

دوبی امروز از ما جلو زده است

باهنر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ با فرمان رهبری سند چشم‌انداز بیست‌ساله تدوین و تعریف شد که براساس آن قرار بود به رتبه اول در منطقه دست یابیم اما دوبی امروز از ما جلو زده و متاسفانه باید گفت که روزبه‌روز از آن دور‌تر شده‌ایم هرچند که در مواردی مثل انتشار مقالات پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

ادامه دارد...

کد N1742284

وبگردی