آفتاب
نیوزویک بررسی کرد؛

رئیس جدید کارکنان کاخ سفید کیست؟

رئیس جدید کارکنان کاخ سفید کیست؟

رئیس‌ جدید کارکنان کاخ سفید در سال ۱۹۷۰ به ارتش ایالات متحده ملحق شد و پس از حضور در دانشگاه ماساچوست و فارغ التحصیلی از این دانشگاه، به تفنگداران دریایی ایالات متحده پیوست.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوز‌ویک، «دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ادامه عزل و نصل‌های توئیتری خود با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود «رینس پریبوس» رئیس کارکنان کاخ سفید را از مقام خود عزل و «جان اف کلی» را جایگزین وی کرد. 

عزل پریبوس از مقام خود پس از اختلافات و تنش‌های وی با «آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید صورت گرفت. 

جان اف کلی از ماه ژانویه به عنوان منشی دبیر شورای امنیت داخلی فعالیت می‌کرده است و ترامپ وی را به عنوان گزینه جانشینی پریبوس معرفی کرده است. کلی ۶۷ ساله افسر بازنشسته ارتش آمریکا است که از فرماندهان ارشد ارتش این کشور در عراق بوده است. همچنین وی دستیار ارشد «رابرت گیتس» و «لئون پانتا» وزرای دفاع پیشین ایالات متحده آمریکا بوده است. 

وی موضع سختی برای حفظ امنیت مرزی و همچنین حمایت از ارتش ایالات متحده آمریکا دارد. کلی از موضع دونالد ترامپ برای تاسیس دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک حمایت کرده بود. 

کلی در سال ۱۹۷۰ به ارتش ایالات متحده ملحق شد و پس از حضور در دانشگاه ماساچوست و فارغ التحصیلی از این دانشگاه به تفنگداران دریایی ایالات متحده پیوست. وی سه فرزند دارد که به عنوان خلبان در نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کنند. یکی از فرزندان وی نیز در سال ۲۰۱۰ در افغانستان کشته شد. 

کلی و پریبوس که در دو زمینه بسیار متفاوت در کاخ سفید فعالیت داشته‌اند، اکنون رئیس جدید کارکنان کاخ سفید فردی است که تجربه نظامی بسیار زیادی را داراست. 

ترامپ جمعه گذشته و در جریان یک سخنرانی از کلی به عنوان دبیر شورای امنیت داخلی به دلیل موفقیت‌های وی قدردانی کرده و او را یک از ستاره‌های ایالات متحده قلمداد کرد.

 

کد N1741968

وبگردی