آفتاب

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات برگزار شد

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات برگزار شد

با حضور محمود واعظی بیست و پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه ضمن بررسی پروژه‌ها و برنامه‌های وزارت در سال ۱۳۹۶، بر «اصول حاکم بر ایجاد اپراتور روستایی»، «تمرکز بر ارائه هر چه بهتر خدمات دولت الکترونیک (آموزش، سلامت، کشاورزی و مالی-بانکی) به روستاها»، «تمرکز بر خدمات الکترونیک دولتی در فاز جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات»، «بهبود کیفیت پوشش جاده‏ای شبکه سیار تلفن‌های همراه»، «مدیریت یکپارچه و سیستمی مراکز داده استان‏ها»، «یکپارچه‏ سازی و تجاری‏ سازی جویشگر بومی در شبکه ملی اطلاعات» و «حمایت از تولید داخل در شبکه های ارتباطی» تأکید شد.

در این مراسم  دکتر واعظی بر همگرائی در استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران و سازمان فضایی ایران در راستای بومی‌سازی ماهواره‌‎های سنجشی و مخابراتی و ظرفیت‌های مشترک موجود در توسعه آزمایشگاههای تجمیعی، تاکید کرد و گفت:  لازم است از ظرفیت بخش غیردولتی در ایجاد پست لجستیک استفاده بهینه شود.

به گفته دکتر واعظی تسریع در تعیین تکلیف اولین اپراتور پستی و ارائه پروانه به آن،  استفاده از ظرفیت پژوهشگاه‌های فضایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه‌های پژوهشی و ظرفیت دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در حوزه آموزش، توسط دستگاههای وابسته حایز اهمیت است.

در ادامه مراسم با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی،  همه مجریان مکلف به پیگیری جهت نهایی کردن منشور پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با امور مرتبط سازمان برنامه و بودجه کشور و درج عملکرد سه ماهه مربوطه در سامانه نیپا شدند.

همچنین ضمن بررسی چالش‌های موجود در روند اجرای پروژه‌ها، راهکارهای لازم جهت رفع موانع و چالش‌های مذکور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و در پایان بر اجرای تمام برنامه ‏ها و پروژه‌های وزارت و تلاش هر چه بیشتر مجریان و واحدهای پشتیبان تأکید شد.

کد N1741704

وبگردی