آفتاب

چین و جاذبه‌های ناشناخته این سرزمین کهن

چین و جاذبه‌های ناشناخته این سرزمین کهن

چین کشوری با تمدن و فرهنگ کهن است که هر گردشگری از زیبایی های آن شگفت زده می شود.البته این نکته هم وجود دارد که گردشگرانی که برای اولین بار به چین سفر می‌کنند به بازدید از شهرهای بزرگ اکتفا می‌کنند.

اما در نقطه نقطه  چین حتی مناطقی که برقراری ارتباط هم گاه با موانعی روبرو است شگفتی‌های زیادی وجود دارد.در این مطلب قصد داریم مکان های کمتر شناخته شده اما زیبا را به شما معرفی کنیم :
دره جیوژایگو که به سرزمین پریان نیز شناخته شده ,دارای آبشارهای زیاد، کوه‌های آهکی پوشیده از برف و  دریاچه های فیروزه‌ای، آبی و سبزی است که شفافیت و ذلالی آن‌ها، عمق دید را تا کف دریاچه افزایش می‌دهد. پانداهای بزرگ چینی در این دره زندگی می کنند، اما به دلیل وسعت دره شانس دیدن آن‌ها بسیار پایین است. 


 
هانگژو
مارکوپولو از هانگژو به‌عنوان  شهری زیبا و باشکوه در جهان یاد کرد. این شهر دارای مناظر زیبای طبیعی است. در ناحیه غربی این شهر  دریاچه ای زیبا قرارگرفته است که چشم انداز زیبایی دارد. بناهای باستانی و باغ‌هایی که در طراحی آن‌ها آرامش و اشراق حرف اول را می‌زند در کناره این دریاچه واقع‌شده‌اند. ترکیبی از مزارع چای، پیاده‌روهایی با سبک چینی و معابد مناظر دلربایی را در اطراف این دریاچه رقم‌زده‌اند.




 
یانگژو
شهر ارزان و راحتی که روزگاری مقصد گردشگرانی بود که می‌خواستند اقتصادی سفر کنند، امروز به دلیل کوه‌های آهکی و مناظر زیبای طبیعی‌اش هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. رودخانه لی در جوار این شهر قرارگرفته و برای بازدید از گویلین باید در این شهر اقامت داشت. 






شیان
در قرن های گذشته شیان مبدا آغازین جاده  معروف ابریشم بود و مهم‌ترین راه بازرگانی آسیا و اروپا محسوب می‌شد. این شهر یکی از چهار پایتخت امپراتوری چین باستان است که از جاذبه‌های مهم آن بقایای ارتش تتراکونا  است که روزگاری وظیفه حفاظت از آرامگاه نخستین امپراتور چین را بر عهده داشتند. 






لهاسا
لهاسا یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان است 3500 متر از سطح زمین ارتفاع دارد.این شهر از مهم ترین شهرهای تبت است که با این وجود که به خاک چین ضمیمه‌شده، فرهنگ خاص خود را حفظ کرده است. قصر پوتولا ، که روزگاری دالایی لاما در آن سکنی گزیده بود، از جاذبه‌های دیدنی این شهر است.








کد N1741696

وبگردی