آفتاب
در پی سهل انگاری گردشگران رخ داد

تفرجگاه مارمیشو در ارومیه طعه حریق شد/ درخواست امداد هوایی

تفرجگاه مارمیشو در ارومیه طعه حریق شد/ درخواست امداد هوایی

ارومیه- در پی سهل انگاری برخی گردشگران در خصوص رعایت نکردن الزامات روشن کردن آتش، بخشی از تفرجگاه مارمیشو از توابع بخش سیلوانای ارومیه طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وسعت این آتش سوزی به حدی رسیده است که جعفری مدیر کل بحران استانداری، وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی و میرزایی بخشدار سیلوانا در محل این حادثه حضور یافته و درخواست امداد هوایی کرده اند.

این آتش سوزی در قله های مارمیشو رخ داده است و هیچ خطری فعلا روستاهای مجاور را تهدید نمی کند اما جنگل ها و مراتع طبیعی این منطقه همچنان در آتش می سوزد.

همچنین از پنج روز گذشته  محل دفن زباله شهر سردشت دچار حریق و آتش سوزی شده و به علت وزش باد و در ارتفاع قرار گرفتن محل دفن زباله آتش به مراتع و جنگل های شهرستان سردشت سرایت کرد که اکنون حریق جنگل تقریبا مهار شده است.

ادارات شهرستان با تمام امکانات از همان روزهای نخست آتش سوزی در حال مهار آتش هستند اما با توجه به احتراق ناقص در زیر زباله ها و دودی که از آن ناشی می شود مهار را مشکل و به روزهای آینده موکول کرده است در کنار این موضوع احتمال افروخته شدن آتش در جنگل هم وجود دارد.

آتشی که به سمت جنگل در جریان بود توسط نیروهای امدادی مهار شده ولی با این حال حدود پنج تا ۶ هکتار از عرصه جنگلی در نزدیکی محل دفن زباله سردشت دچار آتش سوزی شده است.

کد N1741618

وبگردی