آفتاب
وزیر بهداشت:

نظام پرداختی سیستم درمان غلط است/۴۳۵۰۰پرستار جدید به کار گرفته شد

نظام پرداختی سیستم درمان غلط است/۴۳۵۰۰پرستار جدید به کار گرفته شد

وزیر بهداشت گفت: گفت: سی سال قبل نظام پرداختی سیستم درمان را برگرفته از نظام پرداخت کشورهای دنیا تعریف کردند که مبنای آن دقیق نبود و اکنون برهم زدن این سیستم کار راحتی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت در همایش ملی پرستاری جامعه‌نگر گفت: در حوزه پرستاری جامعه نگر که یکی از خدمات آن پرستاری در منزل است اقدامات خوبی در این دولت انجام شد.

حسن قاضی زاده هاشمی افزود: موفقیت این طرح در گرو نحوه صحیح خدمت رسانی است. در حوزه سلامت آنچه معرف شما است کیفیت خدماتی ست که ارائه می‌دهید.

وی با بیان اینکه مردم ایران امروزه هوشیار شده‌اند و کمتر به تبلیغات رسانه‌ای اعتماد می‌کنند، افزود:  برای همین کمتر می‌بینید که یک پزشک یا آزمایشگاه متوسل به تبلیغات رایج شود و در نهایت این کیفیت کارتان است که معرف شما است.

هاشمی تصریح کرد: به پرستاران جامعه نگر توصیه می‌کنم مه در همین شروع کار سخت گیری کنید تا افرادی که با این لباس سفید آشنا نیستند بدون آزمون و مهارت وارد کار نشوند تا این مسیر به بیراهه نرود.

وی افزود: این خدمت می‌تواند به صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت حوزه سلامت کمک کند و به مدد بیمه‌ها بیاید.

وزیر بهداشت تأکید کرد: من منکر کمک کردن بیمه‌ها به این خدمات نیستم زیرا کمک به شما کمک به خودشان است؛ و در عین حال متوقف به کمک بیمه‌ها نشوید زیرا وظیفه شان است.

وی افزود: بیمه‌ها با نظر مجلس شورای اسلامی به تدریج در حال رفتن به زیر نظر وزارت بهداشت است ولی متأسفانه رودربایسی‌ها تاکنون اجازه نداده که این مهم اتفاق بیفتد.

هاشمی تصریح کرد: یکی از ایراداتی که بر ما وارد کرده‌اند پرداختوهای ناعادلانه بین گروه‌های پزشکی و ارائه دهندهٔ خدمت است و این حرف درستی است.

وی گفت: سی سال قبل نظام پرداختی سیستم درمان را برگرفته از نظام پرداخت کشورهای دنیا تعریف کردند که مبنای آن دقیق نبود و اکنون برهم زدن این سیستم کار راحتی نیست مگر اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی همه با هم وارد عمل شوند و البته این زمانی ممکن است که عرضه و تقاضا با هم، همخوانی داشته باشند.

هاشمی اذعان کرد: در دولت یازدهم ۱۰۰هزار کارانه پرستاری را به ۲۶۰هزار نفر افزایش دادیم و رقم آن بین ۱۱ درصد تا ۱۸درصد بود که ما آن را به ۲۸ درصد افزایش دادیم؛ که از ۲۸۰ هزار تومان به ۸۱۰ هزارتومان افزایش یافت. در زمینه تعداد پرستار نیز در این دولت ۴۳۵۰۰نفر پرستار جدید به کار گرفته شدند که در مقایسه با آمار دولت‌های قبل قابل توجه بود.

کد N1741563

وبگردی