آفتاب
فاز سوم آزادسازی اجرا می‌شود

بیرون کشیدن «بهشت لرستان» از چنگ متصرفان/ «کهمان» نفس تازه کرد

بیرون کشیدن «بهشت لرستان» از چنگ متصرفان/ «کهمان» نفس تازه کرد

خرم‌آباد- طرح رفع تصرف اراضی ملی منطقه «کهمان» که لقب «بهشت لرستان» را یدک می‌کشد توسط دستگاه قضایی لرستان به‌طورجدی در دستور کار قرارگرفته تا این منطقه گردشگری نفسی تازه کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سراب و چشمه زلال کهمان در فاصله تقریباً ۱۵ کیلومتری شمال الشتر از کوه گرین سرچشمه گرفته و در مسیر خود به سمت الشتر درختان گردو با عمر بعضاً ۵۰۰ سال و قطر چندین متر و محصول صدها تنی گردو، گلابی، آلو، انجیر، زالزالک و بلوط را سیراب می‌کند و به رودخانه کهمان مبدل می‌شود.

بهشت لرستان در تصرف متخلفان

سرچشمه ابتدایی رودخانه کهمان، چشمه «تخت شاه» و چشمه‌های اطراف آن است که پس از جاری شدن در درون دره کهمان، آب چشمه سراب «خاصان» و دیگر چشمه‌های اطراف به آن پیوسته و رودخانه کهمان را شکل می‌دهند.

این در حالی است که «بهشت زیبای» لرستان از سوی افرادی مورد تصرف قرار گرفت و آن‌ها با فنس کشی و دیوارچینی در اراضی منابع طبیعی این منطقه را به تصرف خود درآورده بودند.

این امر موجب ورود جدی دستگاه قضایی لرستان به این موضوع شد تا با یک اقدام ضربتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مانند امور آب، منابع طبیعی و ... جلوی تصرف‌های صورت گرفته را بگیرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه آزادسازی حریم این منطقه از دست متصرفان نمونه قاطع برخورد دستگاه قضایی با متخلفان است گفت: به‌زودی مرحله سوم طرح آزادسازی حریم رودخانه کهمان از دست متخلفان عملیاتی خواهد شد.

بدری با تأکید بر اینکه این اقدام باکار کارشناسی دستگاه قضایی و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و ... از ۱.۵ سال گذشته در دستور کار قرار گرفت گفت: درمجموع با اقدامات صورت گرفته بیش از ۱۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه «کهمان» از دست متصرفان طی دو مرحله آزادسازی شده است.

کد N1741469

وبگردی