آفتاب

افتتاح مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای بندرعباس

افتتاح مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای بندرعباس

با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، آموزشگاه و کارگاه تعاونی تولیدی رشمون بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، آموزشگاه و کارگاه تعاونی تولیدی رشمون بندرعباس افتتاح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازمه توسعه هر جامعه‌ای مهارت آموزی افراد است، گفت: دولت تدبیر و امید با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه توانبخشی شغلی و حرفه‌ای معلولان و افرادی که فرصتهای برابری اجتماعی ندارند، را فراهم کرده است.

 ربیعی درحاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاههای شرکت تعاونی رشمون، حضور در این نمایشگاه را از سه جهت مهارت آموزی، توانمندسازی وایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و حضور و کمک خیرین مورد توجه قرار داد و گفت: رسالت اخلاقی و انسانی ایجاب می‌کند در قبال افرادی که فرصت برابری اجتماعی برای پیشرفت در جامعه را ندارند، مسوول بوده و از این افراد حمایت کرد.

وی از حضور خیرین در راه اندازی این شرکت تعاونی تقدیر و اضافه کرد: یکی از خصوصیات این دولت توجه و نگاه ویژه به جامعه خیرین است.

وی در ادامه بیان داشت: توانمندسازی افزاد معلول از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته و سازمان فنی و حرفه‌ای مکلف شده برای آموزش و حضور این قشر به چرخه کار و تولید، ورود پیدا کند.

ربیعی اضافه کرد: آموزشهای شغلی نیز متناسب با انواع معلولیت‌ها در دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی تولیدات این کارگراه را قابل رقابت با تولیدات بازار ذکر کرد.

 وی در ادامه راه اندازی شناور مسافربری در مسیر قشم به بندرعباس، عملیات اجرایی یکهزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب تعاونی‌ها با استفاده از تسهیلات در جزیره قشم را جمله اقدامات شرکتهای تعاونی منطقه ذکر کرد که در سفر دیروز وی به قشم صورت گرفت.

ربیعی با اشاره به ظرفیت وفعالیت تعاونی‌ها قشم افزود: ناوگان حمل و نقل دریایی بویژه انواع تعاونی‌های صیادی نیاز به تجهیز و مکانیزه شدن دارند که با قول مساعد استاندار در خصوص ارایه تسهیلات، امید است بخش صیادی جنوب جزیره قشم، به سمت سودآوری پیش رود.

وی بیان داشت: در صنعت بسته بندی محصولات دریایی، گردشگری و خدمات نیز می‌توان اقداماتی را در قالب تعاونی‌ها بمنظور ایجاد اشتغال انجام داد.

گفتنی است کارگاه تولیدی پوشاک، کارگاه صدف سازی، کارگاه صنایع دستی و کارگاه فناوری و اطلاعات از جمله کارگاههای تولیدی این مجموعه است.

در این کارگاه‌ها انواع لباس فرم اداری، مانتوهای بیمارستانی، انواع لباس‌های یکبار مصرف، انواع کیف زنانه، چرم طبیعی و مصنوعی دست دوز، سفارش هدایای اداری، پکیج‌های چرم، ساخت تابلو وشکل‌های زینتی با صدف تهیه می‌شود که آموزش‌های آن برای بیماران خاص رایگان است.

هدف از راه اندازی این مجموعه، آموزش و اشتغال و حمایت درمانی و کسب درآمد بیماران خاص و خانواده‌های آنان است.

این کارگاه طبق ماده ۲۷ واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، انجام شده که کارگاه و تجهیزات آن با کمک بخش خصوصی و همکاری خیرین برای بیماران خاص از جمله تالاسمی،‌ام اس، معلولان و زنان سرپرست خانوار تاسیس و راه اندازی شده که ۷۰ نفر در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

در حاشیه افتتاح، دکتر ربیعی از بخش‌های مختلف آموزشگاه و کارگاههای تولیدی شرکت تعاونی رشمون بازدید و با جامعه هدف این مرکز گفتگو کرد.

کد N1741344

وبگردی