آفتاب

پوردستان: نتانیاهو می‌گوید در کنار ایران همیشه باید شعله آتش روشن باشد/نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شود

پوردستان: نتانیاهو می‌گوید در کنار ایران همیشه باید شعله آتش روشن باشد/نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شود

مهر نوشت:جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نمی‌شوند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر جمعه در مراسم یادواره ۴۳۰ شهید سرفراز منطقه اسلام‌آباد کرج که در مسجد پنج‌تن آل عبا برگزار شد، بابیان اینکه امید است همه ما مشمول الطاف و رحمت الهی واقع شویم، اظهار کرد: خدا را به سبب حضور در جمع خانواده شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس همچنین مدافعان حرم شاکر هستم.

وی بابیان اینکه طبق آیات و روایات الهی بایستی از دشمن پرهیز کرد، افزود: پرهیز از دشمنانی که از در صلح و دوستی واردشده به‌مراتب بیش از دشمنانی است که به‌صورت آشکار به خصومت با افراد می‌پردازند.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه دوری از دشمنانی که ادعای دوستی دارند الزامی است و این مورد بارها مورد تأکید ائمه اطهار(ع) واقع‌شده است، تصریح کرد: دشمنان تا دیروز متوسل این فرصت بودند تا تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز کشور را بمباران کنند و همواره درصدد ایجاد فتنه برای این مرزوبوم بودند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه باید به این مهم تأکید کرد که دشمن و استکبار جهانی درصدد ایجاد چالش اساسی برای کشور جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید نسبت با برخورد با دشمنان مراقبت کرده و خوش‌گمانی را کنار بگذاریم.

درد اصلی آمریکا، انقلاب اسلامی است

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن آزادی دارایی‌های بلوکه شدن کشور را منوط بر اجرای برجام می‌داند، گفت: برخی سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران وعده دشمن به‌منظور کنار گذاشتن توان موشکی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ایران پیش از انقلاب در خدمت آمریکا بود، گفت: آمریکا همه اقداماتی که در ایران انجام می‌شد ازجمله فروش نفت را کنترل می‌کرد. ایران به بازاری برای محصولات آمریکایی تبدیل‌شده بود به‌طوری‌که تولیدکنندگان آمریکایی نگرانی نداشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمنی با آمریکا با مذاکره حل نمی‌شود گفت: این دشمنی ریشه‌دار است درد اصلی آمریکا، انقلاب اسلامی است. انقلابی که با خودش ادبیات جدیدی را در منطقه پایه‌گذاری کرد.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه آمریکا، صدام را مقابل ایران علم و کشور را درگیر هشت سال جنگ تحمیلی کرد، گفت: آمریکا می‌ترسید که ادبیات انقلاب اسلامی به دیگر کشورها تسری پیدا کند.

حضور آمریکا در عراق و افغانستان تسلط بر ایران بود

وی گفت: آمریکا پس از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی متوجه شد فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزها خارج‌شده و کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که در آمریکا موسسه‌های آینده‌پژوهی‌های زیادی وجود دارد، گفت: این مؤسسات آمریکایی‌ها را نسبت به بیداری اسلامی در منطقه آگاه کرده بودند.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه آمریکا برای اینکه ایران را با چالش روبه‌رو کند دست به هر کاری می‌زند، گفت: آمریکا برای اینکه وارد منطقه شود دنبال بهانه می‌گشت چه بهانه‌ای بهتر از حادثه ۱۱ سپتامبر که عربستان هزینه‌اش را تأمین کرد و تروریست‌ها را به آمریکا فرستاد تا برج دوقلوی تجارت جهانی را منهدم کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سال ۲۰۰۱ وارد افغانستان و در سال ۲۰۰۳ وارد عراق شد گفت: حضور آمریکا در این دو کشور تسلط بر آن‌ها نبود، می‌خواست با حضور در این دو کشور به جمهوری اسلامی ایران تسلط پیدا کند.

بررسی مولفه‌های جنگ ترکیبی

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه آمریکا ۱۸۰ هزار نیرو، بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق مدرن، ناو جنگی و بسیاری دیگر از تجهیزات جنگی را وارد منطقه کرد، گفت: هدف آن‌ها حضور در افغانستان که ارتشی نداشت، نبود، آن‌ها می‌خواستند به ایران تسلط پیدا کنند.

امیر پوردستان در ادامه تأکید کرد: آن‌ها پس از ورود به منطقه متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران کشوری است که رهبری قدرتمند دارد و ملت به پشتیبانی این رهبر در همه صحنه ها ایستادگی و مقاومت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن اعلام می‌کند، گزینه‌های ما روی میز است، گفت: بله آن‌ها گزینه‌های زیادی روی میز داشتند ولی هیچ‌وقت جرات نکردند از گزینه حمله نظامی استفاده کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا دست به جنگ‌های ترکیبی برده است، گفت: آن‌ها به این باور رسیده‌اند که نمی‌توانند از جنگ‌های فرسایشی استفاده کنند به خاطر همین دست به جنگ‌های سخت و نرم زدند.

امیر پوردستان یکی از جلوه‌های جنگ ترکیبی را تهدید داعش دانست و گفت: آمریکا پس از ۱۳ سال با خواری از منطقه بیرون رفت و مجبور شد برای اینکه به اهداف خود برسد داعش را تقویت کند تا داعش از این طریق اقدام به از بین بردن منابع اسلامی کنند.

وی بابیان اینکه سال ۹۳ فرمانده نیروی زمینی بودم، گفت: در آن سال داعش تا نزدیکی مرزهای ما آمده بود به‌طوری‌که آن‌ها خودشان را از استان «الانبار» در غرب عراق به استان‌های شرقی عراق رسانده بودند که شرق عراق هم‌مرز با قصر شیرین ما است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه یک گام مانده بود تا داعش وارد کشور شود، گفت: آن‌ها تا نزدیکی مرزها نفوذ کرده بودند اما خوشبختانه با وحدت و هم‌دلی همیشگی که میان ارتش و سپاه و دیگر نیروهای مسلح وجود داشت خواب داعش تعبیر نشد و آن‌ها نتوانستند وارد مرزهای ما شوند.

امیر پوردستان در ادامه به استراتژی نتانیاهو اشاره کرد و گفت: نتانیاهو می‌گوید در کنار جمهوری اسلامی ایران همیشه باید یک شعله آتش روشن باشد آن‌ها می‌خواستند از داعش به‌عنوان همین شعله آتش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه داعش در حال حاضر در سه استان افغانستان حضور دارد، گفت: طالبان با داعش بیعت کرده و سه استان افغانستان را درگیر جنگ کرده‌اند، این مطالب بیان‌گر اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح ایران نسبت به منطقه است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی را جنگ نرم دانست و گفت: گوشی‌های تلفن همراه یکی از نشانه‌های جنگ نرم است، آن‌ها به این وسیله تلفن تا خلوتگاه‌ها نفوذ کرده‌اند. ما باید نسبت به این موضوع هوشیار باشیم.

امیر پوردستان در ادامه گفت: آمریکا مدعی است که می‌خواهد آینده را بسازند و می‌خواهند برای ۱۰ سال آینده جوانان ایرانی برنامه‌ریزی کنند که یک جوان ایرانی چگونه لباس بپوشد و با چه ادبیاتی صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دلشان برای ما نسوخته است گفت: آن‌ها با جنگ نرم می‌خواهند باور جوانان ما را تغییر دهند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف اقتصاد ماست، گفت: هدف از تحریم‌ها فاصله انداختن میان ملت و هیئت حاکمه است، آن‌ها می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بکشند.

امیر پوردستان با تأکید بر اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مسئولان دولتی از ظرفیت‌های داخل استفاده کنند. ما باید از درون بجوشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جنگ «بیوتروریسم» هستند، گفت: هدف آمریکایی‌ها از جنگ بیوتروریسم کنترل جمیعت است، اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم شاخص رشد در جوامع آمریکایی و اروپایی سیر صعودی دارد درحالی‌که آن‌ها به دنبال سیر نزولی شاخص رشد در کشورهای اسلامی هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه آمریکا با تمان توان وارد میدان شده است، گفت: برای مقابله با آمریکا باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت محض کنیم و برای تحقق تدابیرش بکوشیم.

امیر پوردستان، حفظ وحدت و همدلی را مهم خواند و گفت: اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا فرقی نمی‌کند همه در کنار هم باید برای سربلندی کشور بکوشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح کشور گفت: به جرات می‌گویم همه تحرکات چه در داخل مرزها و چه خارج از مرزها، منطقه و فرا منطقه رصد می‌شود. همه پروازهای فرودگاهی و همه تحرکات شناورها در آب‌های خلیج‌فارس، دریای سیاه، مدیترانه و ... رصد می‌شود.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان امنیتی حرکات داعش در افغانستان را رصد کرده و تحلیل می‌کنند، گفت: متناسب با تهدیدها ظرفیت در نیروهای مسلح ایجاد می‌شود. مطمئن باشید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد. دشمن اگر حرکتی کند غافلگیر می‌شود.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه قدرت پدافندی ما در شرایط بسیار عالی قرار دارد، گفت: دشمن در هر سرزمینی که باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما شروع‌کننده هیچ تهاجمی نخواهیم بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اهل هیچ تهاجمی نیست ولی این مسئله به این معنا نیست که ما اقدامی نمی‌کنیم. در صورت لزوم حمله نظامی خواهیم کرد همانطور که مواضع داعش در دیر الزور را مورد هدف قرار دادیم.

2929

کد N1741168

وبگردی