آفتاب

بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان محلی عملیات اجرایی احداث چندین طرح پتروشیمی آغاز و منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های‌ صنعتی ایران در این آیین گفت: این پنج طرح پتروشیمی که توسط بخش خصوصی در این منطقه احداث می‌شود با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلار در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار انجام می‌شود.

علی یزدانی عضو کمیته ماده ۲ ارزیابی زیست محیطی افزود: برای رعایت مسایل زیست محیطی هزار و هشتصد هکتار از اراضی این منطقه به بهبود وضعیت محیط زیست اختصاص داده شده و بر اساس مطالعات انجام شده کلیه ضوابط زیست محیطی منطقه رعایت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: فاز اول پروژه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در حدود ۴۰۰ هکتار عملیاتی شده و کلیه امکانات زیربنایی شامل آب، برق، تلفن، شبکه روشنایی و جاده دسترسی تامین شده و آماده پذیرش سایر تقاضاهای سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت تا کنون ۱۰ تقاضای سرمایه گذاری در این منطقه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان داده شده که برای ۵ طرح جواز تاسیس صادر شده و امروز شاهد کنگ زنی این پروژه‌ها خواهیم بود و بزودی جواز تاسیس ۵ طرح دیگر نیز صادر شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد.

در این آئین مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیزگفت: منطقه وِیژه اقتصادی شمال استان در زمینی به مساحت ۳ هزار و۹۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر دیلم و در مجاورت منطقه نفتی بهرکان و شهر امام حسن واقع شده است و امروز ۵ طرح پتروشیمی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: این طرح نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان بوشهر در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خواهد داشت و برگ زرینی از افتخارات و خدمات دولت تدبیر و امید در این منطقه خواهد بود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با مصوبه مجلس شوای اسلامی و مصوبه هیات وزیران مبنی بر اعطای سازمان مسئولی به شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر آغاز به کار کرد و امروز با آغاز طرح‌های پتروشیمی بهره برداری از این منطقه آغاز شد و شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با آغوش باز از سرمایه گذاران در این منطقه استقبال کرده و آماده هر گونه همکاری می‌باشد.

کد N1741002

وبگردی