آفتاب
مقاصد تابستانی

مارمیشو؛ ناشناخته در کنار «ارومیه»

مارمیشو؛ ناشناخته در کنار «ارومیه»

برخی معتقدند که روستا و دریاچه «مارمیشو» نام خود را از رهبر مسیحیان ساکن منطقه در سده 1200 به نام «بنیامین مارشیمون» گرفته است. دریاچه ...

دنیای اقتصاد:برخی معتقدند که روستا و دریاچه «مارمیشو» نام خود را از رهبر مسیحیان ساکن منطقه در سده 1200 به نام «بنیامین مارشیمون» گرفته است. دریاچه مارمیشو در استان آذربایجان غربی، در سایه نام دریاچه ارومیه همچنان برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است. مارمیشو در دره‌ای نزدیک مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است. اگر به دنبال یک سفر آرام و خنک در دل تابستان و در کنار دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌ها هستید پیشنهاد این هفته «دنیای اقتصاد» را دنبال کنید. یکی از جالب‌ترین مناظری که در این سفر خواهید دید، چادرهای ایلات و عشایر است که در این منطقه اتراق کرده‌اند.

 

اگر به سمت غرب حدود 45 کیلومتر از شهر ارومیه فاصله بگیرید، با عبور از حاشیه رودخانه زیبای نازلوچای در میان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می‌گذرید و به روستای مارمیشو می‌رسید. مسیر جاده در دره زیبایی قرار گرفته كه خود از منظره كوهستانی خاصی برخوردار است. در روستای مارمیشو با پیدا كردن زیارتگاه پیر خراسانی و ادامه دادن مسیری سنگلاخی اما زیبا می‌توانید به دریاچه مارمیشو برسید؛ دریاچه‌ای 5 هکتاری با عمق 50 تا 60 متر که قزل‌آلاهای بومی‌اش در میان مردم منطقه شهرت دارند. برای اقامت شبانه مطلوب آن است که به ارومیه برگردید، اما اگر کمی بیشتر اهل هیجان و ماجراجویی باشید، می‌توانید چادر مسافرتی خود را بردارید و چند روزی را در دل این طبیعت زیبا و در همسایگی عشایر میهمان‌نواز و دوست‌داشتنی بگذرانید. در نظر داشته باشید محیط دریاچه آرام بوده و برای ماهیگیری بسیار مناسب است؛ بنابراین در لیست لوازم مورد نیاز به سفرتان می‌توانید، وسایل ماهیگیری را نیز اضافه کنید. این منطقه از آن جهت كه كوهستانی است و در دره قرار گرفته تنها در فصل‌های گرم مناسب دیدار و گشت و گذار است و بهتر است از سفر به این منطقه در فصل زمستان خودداری كنید.

کد N1739919

وبگردی