آفتاب

جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری ضروری است

جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری ضروری است

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری ضروری است.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره‌سید رومیانی در نخستین نشست خود برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های این معاونت که با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر و ادارات‌کل معاونت گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه بازدارندگی اختلاف‌نظر بین‌دستگاهی و بین‌بخشی در پیشبرد برنامه‌های گردشگری که صنعتی فرابخشی است، افزود: وظایف حاکمیتی دولت در سه بعد حمایت، هدایت و نظارت است و در همین راستا معاونت گردشگری باید پیشران و تسهیل‌کننده امور گردشگری باشد.

وی جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: سازمان میراث‌فرهنگی سازمانی پیشران است و قوانین و مقررات موضوعه در حوزه گردشگری، باید در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت در صنعت گردشگری باشد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان با اشاره به لزوم فعالیت و تلاش هدفمندتر در عرصه بین‌المللی برای جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری، گفت: «باید اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی حفظ کنیم.»

رومیانی با اشاره به اولویت‌های سال جاری و رویدادهای بین‌المللی پیش رو، اضافه کرد: رویداد بزرگ «تبریز 2018» پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، از منظرهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فرصت و ظرفیت بسیار ارزشمندی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری بخش‌های مرتبط، از این فرصت به‌صورت بهینه بهره‌برداری کنیم.

رومیانی، با اشاره به ضرورت نظارت شایسته برای ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و حصول مطلوبیت‌ها و رضایت گردشگران، بر بهره‌گیری شایسته از فناوری‌های نوین در نظارت، عرضه خدمات به‌منظور تسهیل امور، کاهش هزینه‌ها، و صیانت از حقوق گردشگران تاکید کرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به ماموریت خود در زمینه حل مشکلات ساختاری معاونت گردشگری، چارچوب‌دهی به جریان امور این حوزه و بسترسازی جذب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: باید با فراهم کردن فرصت شکوفایی خلاقیت همکاران، بهره‌گیری از هم‌اندیشی صاحب‌نظران و نخبگان و فعالان گردشگری، و به‌کارگیری ایده‌های جدید، به‌سمت تحقق‌بخشی به انتظارات کشور در این صنعت پیش برویم.

رومیانی ظرفیت برنامه ششم در حوزه گردشگری را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: باید برای نیل به اهداف برنامه ششم، تهیه سند راهبردی گردشگری، توسعه بوم‌گردی، گردشگری روستایی و عشایری، ایجاد اشتغال و حصول اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اهتمام جدی بورزیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بر رعایت ضوابط در تاسیسات گردشگری، گفت: در اجرای قانون و ضوابط باید تدبیری بیندیشیم که بر اثر آن، شیب تند انتقادات تعدیل شود.

کد N1739816

وبگردی