آفتاب
به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت(ع)؛

«بانوی کرامت» الگوی دختران امروز/حضرت معصومه(س) امین امام بود

«بانوی کرامت» الگوی دختران امروز/حضرت معصومه(س) امین امام بود

قم - اول ماه ذی‌القعده سالروز میلاد بانویی است که به دلیل پاکدامنی و کرامت بسیار، الگویی شایسته برای دختران امروز است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: خواهری نمونه است که بعد از هجرت برادر فراق را تاب نمی‌آورد و از مدینه رهسپار طوس می‌شود تا مانند عمه بزرگوارش مهر تأییدی بر راز جاودانگی این ولایت باشد، جایی زینب کبری(س) با سخنرانی‌هایشان مهر تأییدی بر نهضت سیدالشهدا(ع) می‌زند و جایی هم حضرت معصومه(س) به بهانه دیدار برادر و در واقع برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ولایت‌مداری از جانش مایه می‌گذارد، ایثار و از خود گذشتگی رسم و راه این خانواده است، زن و مرد و دختر و پسر هم نمی‌شناسد.

و حالا دختر این سلاله پاک بعد از هزاران سال نگین انگشتری قم است، یگانه جاذبه این شهر، بانویی که هر سال میلیون‌ها عاشق را از راه‌های دور و نزدیک راهی قم می‌کند تا در حریم حرمش دست به سینه و سر به زیر، با قلبی عاشق و سینه‌ای پردرد و سلامی با ارادت درس عاشقی را مشق کنند.

میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) سالروز مرور عاشقی است، عشق خواهر به بردار که بعد از زینب کبری، فاطمه معصومه(س) پرچمش را برداشته و به زمین نیانداخته است، فاطمه معصومه(س) بعد از مادرش زهرای مرضیه(س) دومین بانویی است که به نص اهل بیت(ع) به مقام شفاعت نائل می‌شود، بانویی که همانند ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) جز برای ایشان نیامده است و همان جمله‌ای که پیامبر(ص) در مدح دخترش فرموده است بی‌کم و کاست موسی ابن جعفر(ع) آن را برای فاطمه معصومه(س) نقل کرده است.

و چه سعادتی بالاتر برای دختران که روز ولادت بانوی کرامت با نامشان گره خورده است، تقارنی که اگر سرچشمه‌ای برای الگوی دختران باشد سعادتشان را هم به همراه خواهد داشت.

دختر امروز ما باید الگوی تام داشته باشد

معصومه ظهیری، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر حضور مزار شریف حضرت معصومه(س) در قم و از سوی دیگر تقارن ولادت ایشان با روز بزرگداشت دختر را عامل تقارن با یک الگوی صالح برشمرد و اظهار کرد: دیدن یک الگو کامل در کنار انسان می‌تواند از نظر تربیتی اثر زیادی در تربیت دختران ما داشته باشد، علاوه بر این زندگی در کنار یک انسان پاک مراقبت می‌آورد.

وی افزود: معمولاً انسان وقتی به دیدار یک انسان بزرگ و با کمالات می‌رود خیلی در رفتار و کردار خود مراقبت می‌کند، بهترین لباس‌ها را می‌پوشد، عطر می‌زند و مراقب است که حرف سنجیده بزند که قطعاً داشتن چنین الگوی نمونه‌ای برای دختران هم مراقبت بیشتری به همراه می‌آورد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، تام بودن الگو برای دختران را شرط اساسی آن نام برد و افزود: دختر امروز ما باید الگوی تام داشته باشد، الگوهایی که تنها در یکی از مسائل مثال زدنی هستند الگوهای تک بعدی هستند که نمی‌توان به همه ابعاد وجودی آنها اعتماد کرد اما برخی از الگوها تام هستند و انسان می‌تواند به رفتار، گفتار، زندگی اجتماعی و خدایی شدن و همه ابعاد زندگی آنها اعتماد کند.

کد N1739753

وبگردی