آفتاب
مدیر رادیو ایران در نشست خبری:

دوره «سلام کوچولو» گذشته است/ صداوسیما جذب نیرو ندارد

دوره «سلام کوچولو» گذشته است/ صداوسیما جذب نیرو ندارد

مدیر رادیو ایران طی نشستی درباره برنامه «سلام کوچولو» که سال هاست از این شبکه پخش می شود بیان کرد که دوره چنین برنامه ای گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رادیو ایران با حضور بهنام احمدپور مدیر این شبکه، یدالله گودرزی، حمیدرضا افتخاری، غلامحسین طالبی، محمدباقر پروین نژاد و دیگر مدیران و مسئولان این شبکه امروز سه شنبه سوم مرداد در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

احمدپور در ابتدای این نشست که با محوریت جشنواره «ایران من» برگزار می شد، گفت: ما از سال های گذشته سعی مان بر این بود که در برنامه سازی رادیو موضوع تعامل با مخاطب را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سابقه این جشنواره هم به جشنواره های قبلی که ما پیش از این در رادیو جوان داشتیم برمی گردد. همه این جشنواره ها باعث شد برای یک تجربه جدید برای رادیو سراسری برنامه ریزی کنیم.

از اهداف مهم ما احیای جایگاه مخاطب در برنامه‌سازی رادیو است

مدیر رادیو ایران تصریح کرد: از اهداف مهم ما احیای جایگاه مخاطب در برنامه سازی رادیو است و در سال های اخیر رادیویی ها سهم ویژه ای را به مخاطبان خود اختصاص داده اند.

وی در توضیح جشنواره «ایران من» نیز عنوان کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و آزاد برگزار می شود. بخش اصلی با موضوع ایران مقتدر، بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی و پرداختن به تولیدات ایران و بخش سوم به صورت آزاد برگزار می شود. اقتدار مبحثی است که رهبر انقلاب در فرمایشات خود مخصوصا در یک یا دو سال اخیر تاکید داشته اند. اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر مطالبات ایشان در این سال ها بوده است. ایشان مولفه هایی را هم در حوزه اقتصاد مقاومتی معرفی کرده اند که از جمله آن می توان به ایمان و معرفت، تعهد در عرصه زندگی، مسئولیت پذیری، قدرت علمی، قناعت، بهره وری و ... اشاره کرد. با توجه به تمرکز بر اقتصاد مقاومتی ما توقع داریم مخاطبان هم در این حوزه متمرکزتر عمل کنند.

مدیر رادیو ایران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره «ایران من» تصریح کرد: شناخت مخاطب با مولفه های اقتدار ملی، تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران، ترسیم نگاهی واقع بینانه از نیازهای مخاطب ایرانی، شناسایی نیروهای مستعد در حوزه برنامه سازی و تعمیق شناخت مخاطب از رسانه از جمله اهداف ما از برگزاری این جشنواره است.

در ادامه حمیدرضا افتخاری مدیرگروه ورزش و تفریحات رادیو ایران درباره این جشنواره بیان کرد: جشنواره «ایران من» جشنواره ای مردمی و  آماتور در حیطه برنامه سازی رادیو است و ما آن را به گونه ای در نظر گرفته ایم تا بتوانیم بخشی از نیازهای رادیویی را هم برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: شرکت کننده های این برنامه مردم هستند که با قالب های مختلفی مثل متن رادیویی، گزارش، مستند، عکس، طنز و ... در جشنواره شرکت می کنند. ما ممنوعیتی برای دریافت آثار نداریم و شرکت کنندگان می توانند در هر سه بخش آثار خود را ارسال کنند. در نهایت در هر بخش ۱۰ کاندیدا داریم و نفرات برگزیده از میان آنها معرفی می شوند.

سازمان صدا و سیما در شرایط فعلی در هیچ حوزه ای جذب نیرو ندارد و بیشتر ساماندهی نیروهای قبلی مورد توجه استاحمدپور در این نشست درباره بهره گیری از شرکت کنندگان این جشنواره و آثار تولیدی آنها اظهار کرد: سازمان صدا و سیما در شرایط فعلی در هیچ حوزه ای جذب نیرو ندارد و بیشتر ساماندهی نیروهای قبلی مورد توجه است اما سازمان برنامه هایی برای برون سپاری تولیداتش دارد تا نیروهایی را در بیرون شناسایی کرده و پروژه ها را خارج از سازمان به آنها ارجاع دهد.

مدیر رادیو ایران در بخشی از این نشست درباره حفظ برندهای این شبکه همچون برنامه «سلام کوچولو» و «جمعه ایرانی» در پاسخ به مهر عنوان کرد: برنامه «جمعه ایرانی» همانطور که پیش از این هم گفته شده است اکثر هنرمندانش اکنون در «رادیو جمعه» مشغول به کار هستند. فقط سه نفر از دوستان خودشان علاقه ای نداشتند که به رادیو برگردند.

دوره «سلام کوچولو» گذشته است

وی اضافه کرد: دوره «سلام کوچولو» گذشته است، اگرچه ما با برنامه کودک مخالف نیستیم اما باید تغییراتی در برنامه ها داشته باشیم. درباره برنامه «سلام کوچولو» نیز از خانم وکیلی گوینده این برنامه درخواست کردیم که کار را در فضای جدیدی ارائه دهد. او هم در حال طراحی این فضای جدید است و اکنون به برنامه سازان و تهیه کنندگان رادیو آموزش می دهد.

احمدپور یادآور شد: شاید فرزند خود من «سلام کوچولو» را نمی شنود و وقتی این برنامه شروع می شود سراغ تلویزیون می رود. نیاز بود ما تغییراتی در رادیو داشته باشیم که در راستای این تغییرات مدت برنامه «خانه و خانواده» افزایش پیدا کرد و طبیعتا «سلام کوچولو» هم دستخوش این تغییرات شد. به هر حال برای یک مدیر راحت ترین کار این است که هیچ تغییری ایجاد نکند تا با چالش جدیدی مواجه نشود اما ما با توجه به بازخوردهایی که داریم تغییراتی در کنداکتور برنامه ایجاد می کنیم.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه در این نشست با اشاره به توجه رادیو ایران به بچه های کار بیان کرد: ما از قبل از ماه مبارک رمضان بحثی را درباره کودکان کار شروع کردیم و سعی کردیم توجه مردم را به این موضوع جلب کنیم.

کد N1739684

وبگردی