آفتاب

استاندار تهران: تغییر پیاپی مدیران شهری سمی مهلک است

استاندار تهران: تغییر پیاپی مدیران شهری سمی مهلک است

تهران - ایرنا - استاندار تهران تغییرات مداوم و پیاپی شهرداران کشور از جمله شهرستان های استان را مانند یک سم مهلک ارزیابی کرد که به گفته او فرصت های توسعه را تباه می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز سه شنبه در نشست توجیهی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران که در سالن همایش های استانداری برگزار شد، اظهار کرد که در دوره چهارم شوراها بر اساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده حدود 42 درصد از شهرداران در سراسر کشور تغییر کرده اند ولی برای دوره پنجم انتظار این است که در انتخاب شهرداران نهایت دقت شود تا مجبور نشوید چند ماه بعد به فکر عزل یا استیضاح آنها بیفتید.
وی ادامه داد: برای من به عنوان استاندار هیچ فرقی نمی کند که اعضای شورای شهر به کدام شخص برای سکانداری شهرداری رای می دهند و به رای شوراها احترام می گذاریم.
هاشمی خطاب به اعضای منتخب دوره پنجم شورا در شهرهای تابعه استان تهران، گفت: مردم به شما اعتماد کردند و رای دادند اما باید بدانید که رعایت حق الناس بسیار مهم است و با امانت داری کاری کنید که مسیر برای زندگی مردم آسان شود.
وی اظهار کرد که شهردار و شورای شهر هریک جایگاه خاص خود را دارند و اگر هر یک از این دو نهاد بر اساس قانون کارهای خود را انجام دهند هیچ مشکلی پیش نمی آید.
استاندار تهران از منتخبین مردم استان در شوراهای اسلامی شهرهای تابعه خواست که در دوره پنجم تمرکز خود را بر تصویب مصوبات کیفی که گره گشای مشکلات زندگی مردم و جامعه هستند، بگذارند و با مردم و معتمدین شهر هم تعامل داشته باشند و از خط کشی های کذایی در جامعه نیز بپرهیزند.
وی افزود: با رقبای انتخاباتی که در این دوره رای نیاورده اند نیز تعامل داشته باشد و از ایده ها و طرح های آنان بهره برداری کنید زیرا این هنر و قدرت یک شورای شهر منسجم را نشان می دهد که از ایده های نو استقبال کند.
هاشمی تاکید کرد که شوراهای شهر در استان تهران تلاش کنند که مشکلات و اختلافات خود را مسالمت آمیز حل کنند و نگذارند کار به هیات حل اختلاف برسد، کما اینکه در این هیات تاکنون همه آرا و احکام صادره به اتفاق اکثریت اعضا بوده ولی بهترین کار این است که برای پاسخگویی به اعتماد مردم و پایبندی به سوگندی که یاد کرده اید، بر اساس قانون عمل کنید و هرگز پایتان به هیات حل اختلاف نرسد.
استاندار تهران با یادآوری 2 خط قرمز مفاسد مالی و مسائل اخلاقی که از ابتدای دولت یازدهم در سرلوحه برنامه های مدیریتی استان اعمال شده، تاکید کرد که همه از جمله منتخبین جدید شوراها باید مراقب باشند که از این خطوط قرمز عبور نکنند.
وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه در مورد واریز درآمدهای حاصل از ارزش افزوده بطور مستقیم به خزانه شهری، گفت: این اقدام دست شورا و شهرداران را برای انجام کارهای خلاقانه و توسعه شهری باز می گذارد و بهتر است که با تعامل مثبت با فرمانداران، بخشداران و مدیران سایر دستگاه ها در اندیشه موفقیت در زمینه توسعه شهری و بهبود زندگی مردم باشید.
او از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران خواست تا در انتخاب شهرداران معیارهایی مانند حسن شهرت، خلاقیت، اعتدال، تحصیلات و توانمندی را مد نظر قرار دهند زیرا توفیق شهرداران در اصل موفقیت شوراها تلقی می شود و در این خصوص نیز مردم بهترین داور و قاضی هستند.
به گزارش ایرنا، قرار است در نیمه نخست شهریور امسال آیین تحلیف منتخبین مردم در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود البته این احتمال نیز وجود دارد که در صوررت تایید مصوبه جدیدی از سوی شورای نگهبان و به شرط سپری شدن 15 روز از آن، مراسم تتحلیف زودتر از این موعد هم برگزار شود.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
کد N1739664

وبگردی