آفتاب

اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفته تپه هم ادامه یافت

اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفته تپه هم ادامه یافت

اعتراض صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفته تپه که از روز گذشته آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

منابع خبری ایلنا در مجتمع کشت وصنعت نی شکر هفت تپه می‌گویند در ادامه تجمع صنفی روز گذشته، برای امروز نیز شماری از اعضای خانواده‌های کارگران در میان تجمع‌کنندگان حضور داشتند.

در مجتمع نیشکر هفت‌تپه تا نزدیک به ۳ هزار نفر به عنوان کارگر صنعتی،کشاورزی و خدماتی مشغول کارند، شماری از این کارگران از روز گذشته (دوم مرداد ماه) در اعتراض به آنچه که تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی خود می‌نامند، تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند که تا این لحظه مقامات مسئول واکنشی نسبت به خواسته‌های آنها نشان نداده‌اند.

در خصوص تجمع امروز این کارگران گفته می‌شود، که محل اجتماع امروز معترضان جایی در محدوده محور جاده بندر امام به اندیمشک قرار دارد.

آنها خواستار تغییر رویه مدیریت کنونی این واحد صنعتی در برابر مطالبات خود هستند، می‌گویند: بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری وپاداش وبهربرداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکاریم که اگر بخش از آن پرداخت شود، دیگر دلیلی برای استمرار این اعتراض صنفی وجود ندارد.

در عین حال کارگران روز مزدی این مجتمع نیز خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود در ماه‌های بهمن واسفند سال گذشته ودو ماه از سال جاری به همراه ۸ ماه حق بن معوقه مربوط به سال ۹۵ هستند.

در این رابطه پیشتر سیامک افشار» قائم مقام مدیر عامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه در روز گذشته به خبرنگار ایلنا گفته بود در شرایط کنونی که همه بنگاه تولیدی کشور با بحران مالی روبرو هستند مجتمع نی شکر هفته تپه نیزدچار مشکلاتی است اما مجموعه مدیریت مجتمع تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات کارگران بکار می گیرد.

در عین حال امروز  یک مقام آگاه در مجتمع نی شکر هفت تپه  از پرداخت دستمزد اردیبهشت ماه  کارگران خبر داد و گفت:مراحل پرداخت دستمزد اردیبهشت ماه کارگران  در حال انجام است وحداکثر تا یک الی دو روز آینده به حساب  همه کارگران پرداخت می شود.

کد N1739620

وبگردی