آفتاب

200 میلیون نفر در سطح دنیا تحت تاثیر ذخیره گاه های زیست کره هستند

200 میلیون نفر در سطح دنیا تحت تاثیر ذخیره گاه های زیست کره هستند

تهران- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو گفت: 200 میلیون نفر در سطح دنیا تحت تاثیر ذخیره گاه های زیست کره هستند که مجموع مساحت این ذخیره گاه ها در دنیا برابر با وسعت کشور چین است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، میگل کلاسنر روز سه شنبه در نشست تخصصی مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر افزود: سال گذشته در پرو با حضور 1200 شرکت کننده از 105 کشور جهان با هدف تهیه برنامه اقدام برای ذخیره گاه های زیست کره جهان برگزار شد.
وی ادامه داد: اجرای برنامه حفاظت یکپارچه ذخیره گاه ها از جمله اهداف این برنامه بود و یونسکو نیز نقش مهمی در این زمینه داشت.
کلاسنر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر، گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری کشورهای حاشیه خزر بهترین راهکار برای حفاظت از ذخیره گاه های این حوزه را ارائه دهیم، ایران تمام مسئولیت ها و وظایف خود را در این زمینه به خوبی اجرا کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو افزود: در گذشته 200 سایت به وظایف خود به خوبی عمل نکردند که اکنون این تعداد به 80 سایت کاهش یافته است که قرار است با برنامه ریزی های انجام شده تمام سایت ها تا سال 2019 با یکدیگر هماهنگ شوند.
وی اظهار کرد: سالانه 20 سایت جدید به ذخیره گاه های زیست کره اضافه می شود، البته تعدادی هم از این برنامه خارج می شوند.
کلاسنر گفت: برای حفاظت از ذخیره گاه های زیست کره در سطح منطقه و دنیا، تلاش های زیادی صورت گرفته و کشورهایی مانند کره جنوبی، اسپانیا و بلژیک همکاری مالی خوبی در این زمینه با یونسکو داشتند.
نشست تخصصی مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در ایران، میگل کلاسنر رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری اکولوژی و تنوع زیستی یونسکو و نمایندگانی از کشورهای حاشیه خزر برگزار شد و تا 5 مرداد ماه ادامه دارد.
علمی 9014**1440
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن
کد N1739609

وبگردی