آفتاب
نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

اُفت فروش کتب آموزشی در نمایشگاه تهران/ نظر ناشران درباره میزبان

اُفت فروش کتب آموزشی در نمایشگاه تهران/ نظر ناشران درباره میزبان

۴۸ درصد ناشران آموزشی حاضر در نمایشگاه امسال کتاب تهران، از اُفت فروش نسبت به سال قبل خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با انتشار نتایج نظر سنجی از ناشران آموزشی حاضر در سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب، یافته‌های جدیدی را در رابطه با وضعیت حضور ناشران این بخش از نمایشگاه کتاب را در دوره اخیر، در اختیار افکار عمومی گذاشته است.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ۵۳ درصد ناشران بخش آموزشی حاضر در نمایشگاه امسال کتاب تهران، شهر آفتاب و ۴۷ درصد هم مصلی را مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دیده‌اند. همچنین ۶۴ درصد معتقد بوده‌اند که محیط شهر آفتاب بهتر از مصلی است، ۳۵ درصد هم نظری عکس این را داشته‌اند.

در موردی دیگر، ۵۴.۵ درصد ناشران آموزشی شرکت کننده در نظرسنجی اخیر اظهار کرده‌اند که سالن‌های این بخش از نمایشگاه در مکان مناسبی از شهر آفتاب قرار گرفته‌اند و ۴۵.۵ درصد غرفه‌داران این بخش هم نظری خلاف این داشته‌اند.

همچنین ۶۶ درصد ناشران آموزشی شرکت کننده در نمایشگاه امسال که در این نظرسنجی مشارکت کرده‌اند، عنوان کرده‌اند که تعداد بازدیدکنندگان سالن‌های این بخش از نمایشگاه کتاب تهران کاهش یافته‌اند، ۲۰ درصد معتقد بوده‌اند تقریباً مشابه پارسال بوده و تنها ۱۴ درصد معتقد بوده‌اند که این تعداد، افزایش یافته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۸ درصد ناشران آموزشی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری، اظهار کرده‌اند که فروش کتابشان نسبت به سال قبل (از نظر مبلغ دریافتی) کاهش یافته، ۲۶ درصد عنوان کرده‌اند میزان فروش به مانند پارسال بوده و تنها ۲۶ درصد میزان فروش کتاب را بیشتر از پارسال ذکر کرده‌اند.

همچنین بیشترین تعداد پیشنهادها و نظرات ناشران بخش آموزشی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم مربوط به «اعتراض ناشران به گرما و تهویه نامناسب سالن‌ها» بوده است. نیز ۹۲ درصد ناشران این بخش اظهار کرده‌اند که دستگاه‌های کارتخوان نصب شده در غرفه‌هایشان همواره فعال بود است، ۸ درصد ناشران هم این موضوع را رد کرده‌اند.

کد N1739591

وبگردی