آفتاب

رییس بهزیستی: غفلت ازمسائل اجتماعی دربرنامه توسعه، عامل ازدیاد آسیب ها بود

رییس بهزیستی: غفلت ازمسائل اجتماعی دربرنامه توسعه، عامل ازدیاد آسیب ها بود

گرگان - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی گفت: غفلت از مباحث اجتماعی در برنامه های توسعه ازعوامل اصلی آسیب های اجتماعی و ازیاد تبعات ناشی از آن در کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای اولین بار به مباحث اجتماعی دربرنامه نویسی توجه کرده و فصل جداگانه ای را برای آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه تدوین کرد.
وی بیان کرد: مقابله و کاهش آسیب هایی چون اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی ، توجه به نقاط بحرانی و مانند آن در این قانون مورد توجه و تاکید فراوان قرار گرفت.
رییس سازمان بهزیستی افزود: در این پیوند طرح بزرگ نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) توسط دولت اجرا می شود که هدف از آن تمرین کار جمعی از کودکی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
محسنی بندپی ادامه داد: 9 وزارتخانه و سازمان مسئولیت برنامه ریزی و اجرای این طرح را برعهده دارند که نظارت بر تولید محتوای آن برعهده سازمان بهزیستی است.
به گفته وی؛ اجتماع پذیری ، ارتقای توانمندی و افزایش نقد پذیری؛ از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: این طرح اثرپذیری طولانی مدت دارد و اثرات مثبت حاصل از آن در سال های آینده قابل مشاهده خواهد بود.
محسنی بندپی در ادامه به همکاری مناسب دستگاه ها در مقابله با اعتیاد اشاره کرد و گفت: در گذشته هر ارگانی یک تعریف از اعتیاد و راه های مقابله با آن داشت اما در سال های اخیر و با هماهنگی انجام شده ، به تعریف مشخصی از اعتیاد در کشور رسیده ایم که این وحدت نظر می تواند مسیر مقابله با اعتیاد را کوتاه تر کند.
رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی هر منطقه و ارگان های موثری مانند بسیج و سپاه ، از راه های مقابله با اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی است.
محسنی بندپی به برنامه راه اندازی اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی با هدف مداخله به هنگام و رفع بحران های فردی و اجتماعی راه اندازی شده بود اما با وجود اثرات مثبت در دولت گذشته به آن کم توجهی شد و این مراکز در کمیت و کیفیت توسعه پیدا نکرد.
وی همچنین ادامه داد: براساس آمارهای موجود مداخله به موقع کارشناسان اورژانس اجتماعی در سال 95 مانع از انجام حدود 5 هزار خودکشی و سازش در بین 27 درصد از متقاضیان طلاق شد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
کد N1739578

وبگردی