آفتاب
نگاهی به مصوبه اخیر شورا

تصفیه خانه فاضلاب به جای برج فرهنگی/ نفس باغ‌های شیراز می گیرد

تصفیه خانه فاضلاب به جای برج فرهنگی/ نفس باغ‌های شیراز می گیرد

شیراز _ با مصوبه شورای شهر شیراز تصفیه خانه فاضلاب در مکان پروژه برج فرهنگی و تاریخی شیراز ساخته می شود، آنهم در خیابان چمران به عنوان محوری که باغ های شهر در آن قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از تلاش و پیگیری های فراوان شورای سوم شهر شیراز ساخت برج تاریخی و فرهنگی و پردیس باغ ایرانی در شیراز مصوب شد.

این مصوبه در حالی اتفاق افتاد که شیراز به طور حتم با راه اندازی این پردیس می توانست جایگاه بالایی در جذب گردشگر به دست آورد و این برج به عنوان یک نماد قابل مطرح شدن بود.

بنابه دلایل مختلف این مصوبه در شورای چهارم لغو شد.

مکان مشخص شده برای این مصوبه بلوار چمران بود که از گذشته به عنوان محل تفریح مردم شیراز مطرح است.

اما شورای شهر شیراز مصوبه ای داشت که هیچگونه ارتباطی با باغات بلوار چمران و محل تفریح مردم ندارد و آن هم ساخت تصفیه خانه فاضلاب در مکان پردیس ایرانی است.

طی این مصوبه شهرداری اجازه دارد که ۱۴ تصفیه خانه لوکال در شیراز بسازد که اولین آن در بلوار چمران و محل تفریح مردم خواهد بود.

ساخت تصفیه خانه در چمران غیر عقلانی است

اما عضو شورای شهر شیراز در خصوص راه اندازی این تصفیه خانه در بلوار چمران شیراز در جمع خبرنگاران، گفت: راه اندازی چنین ایستگاه هایی بسیار خوب است اما آنچه مورد بحث قرار دارد ساخت این ایستگاه در محل تفریح و باغات شیراز است.

محسن معین افزود: جانمایی چنین ایستگاهی باید با نگاه های طولانی مدت همراه باشد نه اینکه با انجام این کار مشکلات زیست محیطی برای محل تفریح مردم ایجاد کرد.

وی یادآور شد: به طور حتم با راه اندازی این تصفیه خانه مشکلات زیادی برای مراکز درمانی، هتل و محل های تفریح مردم در بلوار چمران ایجاد می شود.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: عقلانی تر این است که اولین ایستگاه در نقطه ای دیگر ساخته شود و اگر مشکلاتی مانند بوی فاضلاب و یا مباحث زیست محیطی نداشت، ساخت این مراکز در داخل شهر انجام شود.

معین یادآور شد: متاسفانه افرادی به دلیل مشکلات شخصی با راه اندازی و ساخت پروژه بزرگ پردیس باغ ایرانی و برج تاریخ و فرهنگ در بلوار چمران شیراز مخالفت کردند امروز با راه اندازی این تصفیه خانه فاضلاب موافقت می کنند.

کد N1739527

وبگردی