آفتاب

شماره جدید مجله "زنان امروز" منتشر شد

شماره جدید مجله "زنان امروز" منتشر شد

شماره بیست‌وچهارم مجله زنان امروز روی پیشخان فروشگاه‌های مطبوعات و کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در بیست‌وچهارمین شماره مجله زنان امروز که از روز شنبه روی پیشخان فروشگاه‌های مطبوعات و کتابفروشی‌ها قرار گرفته می‌خوانید:

مطالب بخش روایت مستند، شمارۀ 24، مجلۀ زنان امروز

*محسن احمدی به مدت چهارماه، شب تا صبح، راهی خیابان‌های تهران شده برای نوشتن گزارشی از زنان مبتلا به اعتیاد. «جوانی‌های ته‌کشیده» گزارشی است از زنانی که با زندگی در حاشیۀ اتوبان‌ها، پارک‌ها، خانه‌های مخروبه، مکان‌های به ظاهر امن، کمپ‌های ترک اعتیاد زنان، پناهگاه‌های میان‌راهی و ... به چیزی شبیه زندگی چنگ زده‌اند، چیزی به تلخی تریاک و توهم شیشه.

*سونیا غفاری از درمان زنان مصرف‌کنندۀ مواد با «برنامۀ جنسیت‌محور کاهش آسیب  اعتیاد» نوشته است.

*حبیب دانشور در «با رویش ناگزیر "علف‌"ها چه می‌کنید» از اعتیاد در دانش‌آموزان دختر دبیرستانی نوشته است.

*ساناز حمزه‌علی با رویا نوری، کارشناس مسائل اجتماعی، دربارۀ «اعتیاد در دامن زنان طبقۀ متوسط» گفت‌و‌گو کرده است. رویا نوری در سال 95 با مطالعه بر 780 زن و دختر معتاد از طبقات مختلف اجتماعی و ساکن مناطق مختلف شهر تهران، نقشه و جغرافیای اعتیاد زنان در شهر تهران را تهیه کرده است.

*مرضیه کوهستانی از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نوشته است: «پیشگیری واقعاً بهتر از درمان است».

*ساناز حمزه‌علی با هومن نارنجی‌ها، کارشناس حوزۀ اعتیاد، هم گفت‌و‌گو کرده است: «فرزندپروری، حلقۀ مفقودۀ کاهش اعتیاد».

*فهیمه حسن‌میری از حذف تصویر زنان از اعلامیۀ ترحیمشان گزارش نوشته است: «مجلس ترحیمِ یک قاب خالی».

*الهه حمیدی‌کیا در «اولین همنوایی در "آزادی"» از تجربۀ خود از تماشای مسابقۀ والیبال بین ایران و بلژیک در نوزدهم خرداد نوشته است.

*فروغ عزیزی برای این شمارۀ جراید نسوان به سراغ مجلۀ عالم نسوان رفته است که 13 سال در تاریخ پرفراز و نشیب سال‌های 1299 تا 1312 هجری‌شمسی منتشر شد: «خانه‌داری را باید اول به مردان آموخت».

*نگین باقری در «زنانی که از چرک‌شدن لباس‌ها غمگین می‌شوند» از افزایش بازنمایی کار خانگی زنان در تبلیغات تلویزیون نوشته است.

*افسون حضرتی در «رویاهایتان را دنبال کنید» با مهسا ترابی، دوندۀ اولترا‌ماراتن، گفت‌و‌گو کرده است.

*مهدی قدیمی در «زنان در میان حوادث خرداد مجلس» در بازخوانی فعالیت نمایندگان زن مجلس در خرداد به دو موضوع پرداخته است: اهانت امام جمعۀ ساوه به زنان و ورود زنان به ورزشگاه آزادی.

کد N1739131

وبگردی