آفتاب

انتشار نخستین جلد از مجموعه آثار محمود استاد محمد

انتشار نخستین جلد از مجموعه آثار محمود استاد محمد

نخستین جلد از مجموعه هفت جلدی آثار زنده یاد محمود استاد محمد سوم مرادماه همزمان با سال مرگ این هنرمند منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین جلد از مجموعه هفت جلدی آثار زنده یاد محمود استاد محمد، به همت بنیاد محمود استاد محمد همزمان با سال‌مرگ این هنرمند توسط نشر چشمه منتشر می‌شود.

 جلد نخست این مجموعه، شامل دو نمایشنامه «آسید کاظم» و «تیغ و ترنا» است. نمایشنامه «آسید کاظم» سال‌ها قبل منتشر شده است اما نمایشنامه «تیغ و ترنا» برای نخستین بار منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

«تیغ و ترنا» نمایشنامه‌ای است که به خواست زنده یاد هادی اسلامی و بر اساس روشی که در تئاترهای لاله زار آن دوره در اتود گرفتن از بازیگر مرسوم بوده، در سال 60 نوشته شده و به کارگردانی هادی اسلامی در تئاتر البرز با بازیگرانی چون یدالله شیر‌اندامی، عنایت شفیعی، رحیم بقایی، مسعود شهیدی، معصومه تقی‌پور و سیروس گرجستانی روی صحنه رفته است.

متن این نمایشنامه نیز بر اساس نسخه پاک‌نویس شده به خط زنده‌یاد هادی اسلامی منتشر می‌شود.

این مجموعه هفت جلدی که شامل 17 نمایشنامه است تا سالروز تولد محمود استاد محمد طی چند ماه آینده منتشر خواهد شد. جلد نخست سوم مردادماه همزمان با چهارمین سالمرگ این نمایشنامه‌نویس پیش کسوت منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ رونمایی جلد اول این مجموعه به دلیل بستری شدن مدیا کاشیگر یکی از اعضاء هیئت مدیره بنیاد محمود استاد محمد، با تاخیر برگزار خواهد شد.

کد N1739034

وبگردی