آفتاب

آزادی جرود فلیطه در القمون

آزادی جرود فلیطه در القمون

واحد مرکزی خبر نوشت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت منطقه جرود فلیطه در القلمون غربی را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت منطقه جرود فلیطه در القلمون غربی را به طور کامل آزاد کردند. همچنین مقاومت اسلامی لبنان بیش از هفتاد درصد از جرود عرسال را که در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره بود آزاد کرد.این شبکه افزود: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت جرود فلیطه را در القلمون غربی به طور کامل آزاد کردند به طوری که این منطقه از تروریستهای جبهه النصره پاکسازی شد.
حسام زیدان خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: درگیریها در کوههای القلمون در نهایت به تسلط کامل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر منطقه جرود فلیطه در القلمون غربی  در ریف دمشق منجر شد. مراحل مختلف عملیات نظامی نیروهای ارتش و مقاومت با دقت به اجرا در آمد و پس از در هم شکستن استحکامات دفاعی گروه تروریستی جبهه النصره  به کنترل تپه های راهبردی از جمله الکره واحد، الکره اثنین، البرکان و تله العلم انجامید.

یکی از افسران ارتش سوریه در این زمینه گفت: «خطوط مقدم جبهه النصره در هم شکست و این گروه تروریستی از جرود فلیطه به طور کامل رانده شد و بخشی از جرود عرسال نیز آزاد شد. ما در مسافت دوازده کیلومتر و با عمق سه کیلومتری مستقر هستیم. تنها در بیست و چهار ساعت جبهه النصره در القلمون غربی نابود شد. همانطور که می دانیم جبهه النصره هم برای سوریه و هم برای لبنان خطرناک است  و عملیا ت تروریستی در سوریه و لبنان انجام می دهد و تروریستهای وابسته به آن، خود را در میان سربازان لبنانی منفجر می کنند. بنابراین خطر این گروه تروریستی برای سوریه و لبنان در این منطقه از بین رفته است».

خبرنگار شبکه العالم افزود: در این منطقه یعنی جرود القلمون تا چشم کار می کند تپه ها ، دره ها، دشتها و ناهمواری های زیادی دیده می شود. این ناهمواری ها اهمیت دستاورد آزادسازی این مناطق را نشان می دهد. نظامیان ارتش و نیروهای مقاومت در این عملیات، جبهه النصره را غافلگیر کرد. آزادسازی این مناطق با آتش سنگین و پیشروی نیروهای پیاده نظام و با پشت سر گذاشتن همه موانع طبیعی صورت گرفت.

یکی از نظامیان ارتش سوریه نیز در این زمینه گفت: «تروریستها را در معرض آتش سنگین قرار دادیم. توپخانه ها و تانکهای ارتش و مقاومت، نقش بسزایی در این عملیات داشتند. ما همچنین از نیروهای پیاده نظام تشکر می کنیم که با سرعت بسیار بالا توانستند پیشروی کنند. خدا را شکر می کنیم. برخی از تپه های مرزی لبنان و سوریه نیز آزاد شد و تروریستها از این مناطق رانده شدند».

خبرنگار العالم ادامه داد: دستاوردهای نظامی در جرود القلمون شامل آزادسازی بیش از سی و پنج کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال جبهه النصره است و این پیروزی تاثیر مثبت خود را بر پرونده اردوگاههای آوارگان در عرسال و ساکنان روستاهای القلمون خواهد گذاشت.

حملات غافلگیرانه و آتش سنگین و پیشروی سریع از جمله ویژگی های عملیات ارتش و نیروهای مقاومت در جرود فلیطه در القلمون غربی به شمار می رود زیرا با توجه به موانع جغرافیایی این منطقه، از سخت ترین عملیات به شمار می رود .

52310

کد N1738900

وبگردی