آفتاب

سخنگوی فراکسیون امید مجلس: قوای سه گانه به تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهوری کمک کنند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس: قوای سه گانه به تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهوری کمک کنند

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار است که قوای سه گانه کشور همگی در کنار دولت دوازدهم قرار گیرند و به تحقق شعارهای و برنامه های رئیس جمهوری در انتخابات کمک کنند.

بهرام پارسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رای مردم به شعارها و برنامه های دکتر حسن روحانی در انتخابات نشان می دهد که در این شعارها، مشکلات مردم و منافع ملی دیده شده است.
سخنگوی فراکسیون امید در مجلس با بیان این که تحقق برنامه های اعلامی دولت یازدهم اولویت کاری این دولت محسوب می شود، گفت: انتظار می رود نهادها و دستگاه هایی که به توسعه ملی و حل مشکلات مردم اعتقاد دارند، اجازه ندهند این شعارها دستمایه تضعیف دولت شود و این گونه از ایجاد تفرقه و دو دستگی در جامعه نیز جلوگیری کنند.
وی افزود: توسعه حقوق شهروندی از برنامه های اعلامی دکتر حسن روحانی به مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بود و بر مبنای این شعار انتخاباتی، همه مردم باید به یک نگاه در جامعه دیده شوند و از امکانات مساوی برخوردار باشند.
پارسایی گفت: این مجلس شورای اسلامی به تحقق این برنامه اعلامی کمک کند و دولت نیز در اجرای آن موفق شود، بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برطرف می شود.
** قرارداد با توتال، اطمینان خاطر به دیگر علاقه مندان سرمایه گذاری در ایران بود
نماینده مردم شیراز در مجلس از تداوم تلاش ها برای برداشته شدن تحریم های باقیمانده علیه کشورمان و همچنین ارتقای امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی به عنوان اولویت کاری دیگر دولت دوازدهم یاد کرد.
پارسایی با اشاره به امضای قرارداد با توتال گفت: این قرارداد درهای سرمایه گذاری خارجی را بیش از گذشته گشود و موجب شد دیگر علاقه مندان به سرمایه گذاری با آرامش خاطر ، قراردادهای همکاری با ایران منعقد کنند.
وی گفت: چشم انداز جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در دولت دوازدهم را مثبت می بینم و بدون شک، جذب این سرمایه ها به کاستن از مشکل بیکاری و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور منجر خواهد شد.
ارزش قرارداد با توتال در زمینه توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قرادادهای نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضا شد.
بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده است که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دهند.
این طرح با هدف تولید حداکثری و پایدار روزانه 2 میلیارد فوت مکعب (برابر با حدود 56 میلیون مترمکعب) گاز غنی ترش از منابع بخش فراساحل فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی و انتقال آن به خشکی اجرا می شود.
** دیگر سازمان ها و نهادها به تحقق شعارهای اقتصادی دولت کمک کنند
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ تورم در دولت یازدهم گفت: امیدواریم دیگر سازمان ها و نهادها به دولت دوازدهم کمک کنند که در عرصه اقتصادی نیز به شعارها و وعده های خود عمل کند.
وی اظهار کرد: نباید از یاد برد که دولت یازدهم باز بدهی سنگین دولت های قبل را بر دوش کشید و اگر بودجه دولت دهم را در اختیار داشت، می توان گفت مشکلات مناطق مختلف کشور قابل حل بود و از آنها گره گشایی می شد.
پارسایی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و بدهی های برجای مانده از دولت های قبل، همه مسئولان دولت مصمم هستند که با قدرت در عرصه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات فعالیت کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به برنامه های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه روستاها گفت: تامین آب آشامیدنی مردم روستاها از اولویت های اعلامی دولت است که در بودجه امسال، یکصد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به آن اختصاص یافته است و دولت مصمم است در این زمینه گام های بلندی برداشته شود.
وی ادامه داد: اولویت های کاری دولت در روستاها، برطرف کردن مشکلات آب، کشاورزی و جاده دسترسی است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز از برنامه های دولت در این زمینه حمایت می کنند.
7379/ 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1738742

وبگردی