آفتاب
معاون دانشگاه خبر داد:

ساختار نهاد رهبری در دانشگاه آزاد متحول می شود

ساختار نهاد رهبری در دانشگاه آزاد متحول می شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برنامه دانشگاه حرکت به سمت تحول فرهنگی است، گفت: ساختار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه متحول و دارای یک ساختار جدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در کمیسیون تخصصی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: بنای کلی این دانشگاه در دوره جدید، حرکت به سمت یک تحول فرهنگی است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت تحول فرهنگی، یک خواسته اصلی و جدی مقام معظم رهبری از تمامی دانشگاه های کشور است، افزود: انتظار مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی دانشگاه یک انتظار حداکثری است، یعنی دانشگاه را به عنوان یک مرکز تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکی از مراکز فرهنگی تاثیرگذار در دانشگاه ها است، اظهار داشت: ساختار این نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی متحول شده و دارای یک ساختار جدید خواهد شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه توجه به شعائر اسلامی در تمامی دانشگاه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: این موضوع به ویژه در دانشگاه آزاد که اسلامی بودن، بخشی از اسم آن است جزو واجبات موکد به شمار می آید.

وی گفت: البته این موضوع زوایای مختلفی دارد، یعنی وقتی می گوییم توجه به شعائر اسلامی، هم ظاهر مناسب محیط دانشگاه و کشور اسلامی مدنظر است و هم به لحاظ اعتقادی باید کاری کنیم که رشد ایمان محسوس باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با مباحث مطرح شده در این کمیسیون مشخص شد دغدغه مشترک تمام روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش برای فعالیت بیشتر، پربارتر شدن فعالیت های فرهنگی، ایجاد تحول اساسی در حوزه فرهنگی در دانشگاه ها و اتخاذ یک رویکرد مثبت و همه جانبه برای حرکت به سمت دانشگاه اسلامی به معنای واقعی کلمه است.

کلانتری تاکید بر نقش ویژه اساتید در پیشبرد فعایت های فرهنگی در دانشگاه ها و تاثیر گذاری آنها در حوزه فرهنگی، اختصاص بودجه به فعالیت های فرهنگی واحدها و ایجاد هم افزایی در دستگاه های فرهنگی از قبیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونت های دانشجویی فرهنگی، بسیج دانشجویی و تشکل های اسلامی را از دیگر مباحث مطرح شده در این کمیسیون عنوان کرد.

کد N1738700

وبگردی