آفتاب

مجلس حق ندارد با حربه رای اعتماد، از روحانی سهم خواهی کند

مجلس حق ندارد با حربه رای اعتماد، از روحانی سهم خواهی کند

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس در روزنامه آرمان نوشت: در ماه‌های اخیر دو نوع سهم‌خواهی از آقای روحانی صورت می‌گیرد که توجه رئیس جمهور به هرکدام از این سهم‌خواهی‌ها به ضرر دولت، کشور و ملت است.

یک دسته کسانی هستند که در انتخابات از آقای روحانی حمایت کردند که ممکن است در این راستا از رئیس‌جمهور سهم کابینه‌ای بخواهند. این سهم‌خواهی‌ها به ضرر آقای روحانی است، چون جامعه از کابینه دوازدهم چیزی جز کارآمدی نمی‌‌خواهد. مردم، نخبگان سیاسی و اشخاصی که از آقای روحانی حمایت کردند و نگاهی توام با انصاف و وجدان به تحولات دارند انتظارشان این است که کابینه‌ای بانشاط و کارآمد به مجلس معرفی شود. بنابراین آقای روحانی نباید کابینه خود را بر اساس سهم‌خواهی بچیند بلکه باید براساس کارآمدی به ویژه در حوزه اقتصادی سامان دهد.

بخش دوم سهم‌خواهی‌ها از جانب اشخاص، جریان‌ها و شاید نخبگانی است که در انتخابات کمک ستادی به آقای روحانی نکردند اما، ممکن است بخواهند از سوی مجلس به رئیس جمهور معرفی شوند. به عبارت دیگر این افراد گرفتن سهم در کابینه را به عنوان پیش شرطی برای دادن رای اعتماد در مجلس محسوب می‌کنند. این موضوع بسیار خطرناک و ظلم به مجلس و دولت است.

هیچ کس نمی‌تواند از سوی مجلس به آقای روحانی قولی بدهد و در ازای آن از دولت سهمی بگیرد. این مسأله توهین به مجلس محسوب می‌شود و نماینده‌های مجلس باید بدانند که در قبال موضوع کارآمدی کابینه آنها نیز مسئولند.

 

45302

کد N1738654

وبگردی